Genieten! - Reisverslag uit Lhota pod Hořičkami, Tsjechische Republiek van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Lhota pod Hořičkami, Tsjechische Republiek van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

21 April 2015 | Tsjechische Republiek, Lhota pod Hořičkami

Maandag 20 april
Half acht lopen Joke en Moon al buiten in de zon en zien in de verte 12 reeën lopen. Wát een kadootje op de vroege morgen!
We ontbijten buiten maar al snel komt er verandering in het weer, wordt het fris en gaat het waaien. We besluiten de luifel uit te draaien en een zijwand te plaatsen om uit de wind te kunnen zitten. Dat gaat een poosje goed en het zit prima maar als de wind nóg meer aantrekt besluiten we de boel maar snel op te ruimen voordat het echt de lucht in vliegt!
's Middags maken we een wandeling in de omgeving van ca. 3 uren, met een fleecevest aan is het goed te doen. We eten bijtijds de warme hap want we hebben om 19 uur een skype-afspraak met Syl, Marco en Gijs. We kunnen bijna niet geloven wat we zien: ze zitten in de zon in de tuin!
Gijs is blij dat hij zijn Mimi's weer ziet en vraagt naar Moon, ook geeft hij de telefoon waar ze mee skypen een kusje, die is voor ons bedoeld. Zóóó lief!
's Avonds spelen we weer ons vertrouwde spelletje SkipBo en rollen bijtijds ons bedje in.

Dinsdag 21 april - vandaag is Marian jarig: Hiep Hiep Hoera!!!
Om 00:06 uur maken de eerste twee sms'jes van Lida en Louise ons wakker, en om 07:00 uur de volgende van Marco en Sylvia. En Gijs natuurlijk!
Als Marian gaat douchen hangt Joke snel 3 ballonnen in een boom én een ballon plus een slinger in de bus. Echt feestelijk!
Het is weer lekker zonnig dus alwéér ontbijten we buiten, mmm.... dat is zó fijn!
Marian mag nu ook eindelijk het verrassingskado van Lida en Louise open maken en daarin vindt ze een aantal lekkere dingen, zoals speculaasjes, een pot zelfgemaakte jam en de rest zie je op de foto... Dank jullie wel, lieve niggies...!
Na de koffie en warme chocola rijden we in 48 kilometer naar het rotsgebied van Adrspach, waar we ongeveer 3 uren ronddolen. Een práchtig ruig gebied met enorme rotswanden van soms 100 meter hoog. De rotsformaties hebben ook bijzondere namen als Het Liefdespaar of de Dondersteen. Op een van de foto's staan Joke en Moon naast de Tand. Er zijn twee watervalletjes en je moet ook de nodige trappen beklimmen (en weer af) waarbij Marian soms achterstevoren naar beneden gaat om Moon te begeleiden op die open en kleine treden.
We zijn zó trots op haar, ze doet het zo goed! We hebben veel plezier met en van haar!
We komen ook een kapelletje tegen wat in een rotsopening is gemaakt en waar 82 naambordjes hangen van mensen die omgekomen zijn tijdens het beklimmen van de rotsen.
Marian telt 34 naambordjes van mensen die jonger zijn dan wij nu...

Na een ijsje rijden we via een andere weg weer terug en in een stadje pinnen we even wat Tsjechische Kronen want we moeten vanavond de camping betalen omdat we morgen weer verder trekken.
Eenmaal thuis ruimen we al het een en ander op, vullen de watertank weer bij, legen het toilet en zetten de bagagebak weer op het rek.
We nemen alvast afscheid van Susanne en Ton en beloven dat we terug zullen komen als we weer in de buurt zijn. Ze feliciteren Marian met drie dikke zoenen als ze de slinger en ballon in de bus zien hangen...
Een leuk stel mensen die goed werk verrichten. Voor meer info kun je hun site bezoeken: www.tbvakanties.nl
Marian bedankt iedereen die haar gisteren en vandaag via deze site en per sms feliciteerde!!! Echt leuk!

Morgen rijden we naar Praag en omdat we niet weten waar we dan zullen staan en dús of er wifi is is dit waarschijnlijk voor een paar dagen het laatste verslag...
Dágdag!!

• 21 April 2015 - 21:58

Froukje Hoeksma:

Lieve marian vanhier gefeliciteerd met je verjaardag, wat zin jullie weer fijn weg
    , geniet ervan fijn om de verslagen te lezen heel veel plezier nog en mooi weer
    De hele lieve groeten van Froukje ook voor Joke natuurlijk

• 21 April 2015 - 22:09

Nell Verbeek:

Ik lees net xjullie verslag en ben dus te laat met feliciteren. Alsnog Hartelijk gefeliciteerd marian. Lekker weer zo'n jaartje erbij. Niets mis mee. Op naar Praag, die prachtige stad. Wordt ook vast genieten.
    Thondje gedraagt zich voorbeeldig begrijp ik.....dat kan haast niet anders want het is toch een wereld van verschil waar die vandaan komt en waar die nu is.

Genieten maar

Aleid:

Gefeliciteerd Marian!

• 21 April 2015 - 22:21

Jan En Alie:

Hartelijk gefeliciteerd,Marjan en jullie nog veel camperplezier.
    mooie foto's mooie omgeving,
    zie dat je de bak gebruikt fijn,
    geniet verddr van jullie reis en het mooie Praag.

• 21 April 2015 - 22:39

Marian En Jos:

Nogmaals van harte geluk gewenst en nog veel gezonde jaren samen.
    Heerlijk de verslagen te lezen en wat een genieten doen jullie en ook Moon doet het geweldig goed, morgen wordt het geweldig Praag is een prachtige stad waar je wel een paar dagen kan rondwandelen, het paleis mag je in. heel veel plezier en een dikke zoen voor beiden.

• 21 April 2015 - 23:01

Vera:

Gefeliciteerd Marian.
    Geniet van je rust samen met Joke
    en......een heel spannende trektocht verder.

Vera

• 21 April 2015 - 23:09

Marja:

Marian, het kan nog net .... Van harte met je nieuwe jaar, gaat in ieder geval goed van start met jullie mooie reis. Het ziet er prachtig uit bij jullie, geniet ze. Het is weer heel bijzonder alles zo te kunnen volgen. Liefs van mij

• 22 April 2015 - 08:20

Silvia:

Marian,nog van harte gefeliciteerd!
    Een mooier cadeau als rondreizen met je gezinnetje,kun je je bijna niet wensen! Heel veel plezier samen!
    Doe maar rustig aan.. Ik ben nog wel even zoet hier met allerlei zaken.. ;)
    Volgende week een drukke schoolweek met allerlei activiteiten..
    Het ziet er naar uit dat de temperaturen (na wat wisselvallig weer)
    in de loop van volgende weer omhoog zullen gaan!
    Mooi verslag ook weer trouwens! Xx van ons

• 22 April 2015 - 13:29

Puck:

Dank weer voor de beeldende beschrijving van jullie tocht. Ik hoop, dat mijn verjaarswens voor Marian, per mail, nog op tijd was en zo te lezen hebben jullie er precies de gezellige dag van gemaakt, die ik jullie toebedacht had.
    In blijde verwachting van jullie volgende relaas...

• 22 April 2015 - 15:38

Ans Uit Doorn:

Marian,gefeliciteerd, bij thuiskomst staat er een lekker gebakje op jullie te wachten ☺