De laatste dagen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

20 Juni 2015 | Nederland, Amersfoort

Dinsdag 16 juni
Vanmorgen rijden we op onze vouwfietsjes via wandelpaden en weer heuvel op en af naar het stadje Attendorn op zoek naar de Lidl. Of de Aldi. Of de Mpreis. Of de PennyMarkt. Ofzo.
En laten we nou in een van de eerste zijstraten de Lidl zien! Met ieder een rugzak én een tasje op de bagagedrager rijden en vooral lópen we weer terug.
Tegen half vijf arriveren Marian en Jos in hun camper en komen gezellig naast ons staan. We eten met elkaar en spelen een paar potjes SkipBo.

Woensdag 17 juni
Het leuke van deze camping is dat ze elke camperaar de gelegenheid geven één dag een personenauto te lenen (tegen 10 cent per kilometer). Wij maken er gebruik van door met ons vieren naar Winterberg te rijden. Door de vele wegomleggingen doen we er twee uren over i.p.v. één maar het is een mooie rit door het Sauerland! Het stadje valt ons wat tegen, het is duidelijk een wintersportplaats. Maar ze hebben er wél lekker ijs...
Daarna rijden we naar de Kahler Asten, een berg van 842 meter hoog. Er bovenop staat een uitzichttoren en op 863 meter hoogte hebben we een mooi uitzicht over de omgeving.
Als we weer terug zijn op de camping en wat drinken komen de buren, Anneke en Norbert, er gezellig bij zitten. Vriendelijke mensen van onze leeftijd die ook gek op Moon zijn. Ook zij maken diverse foto's van Moon en spelen met haar.
Natuurlijk spelen we met Marian en Jos weer SkipBo...

Donderdag 18 juni - Gefeliciteerd Greet!
We hebben de auto nóg een dag en rijden langs de Biggesee naar Olpe en lopen het stadje rond. We bezoeken de Sint Martinuskerk die in 1908 voor de derde keer door brand werd verwoest maar wéér werd opgebouwd.
We zijn bijtijds weer terug op de camping en omdat het behoorlijk gaat waaien en er donkere wolken boven de bergen hangen draaien we de luifel in en ruimen het een en ander op. Het is echter nog droog en redelijk aangenaam en we kunnen nog buiten zitten.
Marian leert andere Marian de "luie-wijven-steek" te breien. Beide Mariannen breien graag en tijdens de vele kilometers zitten breidt Marian graag aan de "windbreakertjes", truitjes zonder mouwen die onze vriendin Adriënne elk jaar meeneemt naar haar kindjes in Kenia. Omdat de nachten fris kunnen zijn krijgen de kinderen over hun piama'tjes zo'n truitje aan. Deze reis heeft ze er 17 gemaakt! Hieronder zal Joke een foto zetten van de Keniaanse kindjes in hun windbreakertjes...
Jos doet een tukje in de tuinstoel en Joke test haar engelengeduld met het plaatsen van foto's op de website. Na de gezamelijke maaltijd spelen we een paar potjes Flielandsch Knikkere'n, het spel wat Marian en Jos graag doen! En wij inmiddels ook!

Vrijdag 19 juni
Vanmorgen regent het en is het koud. Marian komt even bij ons in de camper overleggen wat te doen en we komen overeen dat we eigenlijk allemaal wel naar huis willen!
We gaan dus allevier aan het opruimen en na nog een gezamenlijk kopje koffie/thee rijden we om 11:30 uur bijna tegelijk weg.

Na een goede, fijne, mooie en fantastische reis van ruim 9 weken door 8 landen zijn we na 6632 kilometer weer veilig thuis!
We hebben geen nare dingen meegemaakt, de camper deed het al die tijd helemaal goed, wijzelf zijn helemaal gezond en happy en ook onze lieve kleine zwerver Moon deed het fantastisch!!! Ze is nu helemaal op ons gericht, luistert goed, maakte onderweg zóveel mensen en kinderen blij en vindt het camperleven heerlijk! Ze bleef altijd in de buurt van de camper, hoefde (bijna) niet aan een lange lijn, ging af en toe eens buurten bij buur-kampeerders die haar ook helemaal te gek en lief vonden en ze altijd welkom was... Er zijn ontelbaar veel foto's door vreemden van haar gemaakt!

Zaterdag 20 juni
Dit is zo'n dag die helemaal in het teken staat van opruimen, vele wassen draaien en een berg strijkwerk wegwerken (Joke), de overwoekerde tuin onder handen nemen (Marian), de post doornemen, het laatste verslag op de site zetten (plús de foto's bij het vorige verslag!), wat telefoontjes doen, en de agenda weer vullen met nieuwe
afspraken.
Moon piept naar buiten zodra de voordeur opengaat en gaat naast de camper zitten. Ze moet duidelijk nog afkicken!
Het "thuis-leven" is weer begonnen...

We bedanken jullie, onze mee-reizigers, voor de leuke reacties die we altijd met veel plezier lezen en reis een volgende keer weer gezellig met ons mee, al weten we nu nog niet waar dat naar toe zal zijn.

Dagdag!

• 21 Juni 2015 - 12:35

Ans Uit Doorn:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
    Wij zijn een dag thuis tussen en week Oostenrijk en een week Drenthe, daarna spreken we elkaar gauw.
    kus Ans

• 21 Juni 2015 - 14:33

Erna En Imelda:

welkom thuis! de beide verslagen gelezen - helaas gaat er hier iets mis met de foto's want die geven alleen maar zwarte kruisjes. rara zal wel geblokkeerd zijn als zijnde spam o.i.d.
    imelda heeft alle verslagen nog niet gelezen maar wil dat wel gaan doen. zij is sinds vrijdagmorgen weer thuis. vóór half 10 moet je weg zijn want om half 11 staat de nieuwe bewoner op de stoep. dat betekent dus: geen tijd om de kamer grondig te reinigen.
    ontzettend lief jullie stem weer te horen. heel erg lief en wordt dan ook erg gewaardeerd.
    geniet thuis nog maar even lekker na voordat je aan de volgende trip gaat denken en uitvoeren.

dikke knuffels van ons :
    de harense wichter

• 21 Juni 2015 - 15:36

Adriënne:

Fijn dat jullie thuis zijn en kunnen terugkijken op een prachtige reis. Zie dat de foto's bij dit bericht niet doorkomen, ik had gisteren ook veel problemen met de foto's. Ben geloof ik drie uur bezig geweest om er vijftig foto's op te zetten.
    Goh Marian, 17 windbreakers! Fantastisch!
    We hopen jullie nog even te zien voor wij vier weken weggaan. Nu nog in Limburg maar dinsdag weer thuis. Op 10 juli vertrekken we naar Zeeland.
    Zoen en wie weet tot snel!

• 22 Juni 2015 - 06:30

Aafke En Evert:

Welkom thuis.
    Bedankt voor de prachtige verslagen, jullie reisavonturen en de foto's. We hebben genoten.
    Groetjes van ons allen uit Friesland.

• 22 Juni 2015 - 08:31

Marian En Jos :

Heel gezellig om de laatste dagen van jullie mooie reis samen door te brengen! Voor ons een onverwacht extra uitje! Deze reis bijzonder mooie verslagen en foto's! We hebben er van genoten. Nogmaals: welkom thuis en tot gauw.

• 22 Juni 2015 - 16:15

Marja:

Welkom thuis en bedankt voor de mooie reis die ook ik mocht maken!
    Liefs Marja

• 26 Juni 2015 - 21:26

Gelly En Jan:

Lieve meiden. Welkom thuis, bedankt voor de mooie verhalen en foto's en we hopen dat het thuis ook weer goed voelt. Maar het zal wel weer gaan 'kriebelen" maar dat merken we dan wel :)
    Liefs uit Stiens

• 29 Juni 2015 - 13:15

Loes Spijker:

Fijn dat jullie er weer zijn . Wat heb ik van jullie genoten en vooral van moon wat een lieverd .Ik kijk weer in levende lijve naar jullie uit .Eerst maar lekker op verhaal komen en nagenieten.
    LIEFS LOES