Mooie dagen in Middelburg... - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Mooie dagen in Middelburg... - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Mooie dagen in Middelburg...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

16 Juni 2021 | Nederland, Kuinre

3 – 12 juni: camping ‘t Hof Noord Ambacht in Middelburg.

Donderdag 3 juni komen we aan op deze camping. Het is een boerenbedrijf met ca. 100 koeien. Er zijn geen voorzieningen voor de gasten, behalve natuurlijk een klein sanitair gebouw.
Eind van de middag gaan we met de auto even naar de stad om een ochtendjas te scoren. Die van ons hangt nog thuis…Hoe moeten we anders naar de douche???
Gelukkig vinden we er een bij Zeeman!
Vrijdag rijden we naar geboortekaartjes-vriendin Klazien in Ooltgensplaat omdat we heel wat kaartjes hebben voor elkaar. Leuk!
‘s Avonds valt er een enorme regenbui + onweer.
Zaterdag is het nog steeds slecht weer, we gaan even naar de Aldi en brengen de dag verder door met lezen, breien, SkipBo…
Zondag rijden we in de stralende zon via Biggekerke naar Zoutelande. Joke op de fiets en Marian in de scootmobiel. Een paar jaar geleden at Marian hier de lekkerste kibbeling van Nederland dus daar had ze nu ook wel zin in! Maar tjonge… wat viel dat tegen, zó vet en veel korst en weinig vis… wég droom van die heerlijke kibbeling…
Een leuke “wandeling” gemaakt boven over het strand, veel mensen in de zee en op het strand. Gezellig!
Via Meliskerke weer terug naar huis, een heerlijke knooppunten-route gereden van 25 km.

Maandag fietsen we naar Veere, ook altijd een leuk stadje om doorheen te slenteren. Vandaag 27 km. op de teller...
Dinsdag de 8e rijden we naar Hannie in Kattendijke, ook daar is het altijd gezellig en fijn om haar weer te zien. Ook wij ruilen wat geboortekaartjes. Ze verrast ons met echte Zeeuwse bolussen bij de koffie / thee, mmm…
Daarna rijden we door naar wederom een geboortekaartjes-vriendin, Christin. Zij woont in St. Lenaarts, België. Ook altijd fijn om daar even te zijn. Ze heeft voor ons een boxer, onze Moon, gehaakt. Zóóó leuk, zijn we heel blij mee!
Woensdag rijden we in de stralende zon naar Vlissingen. Een mooie route die veelal door de duinen gaat.
We lunchen op een bankje aan de boulevard en als we toevallig langs een 2e hands kledingwinkel rijden en Marian daar binnen wil kijken vindt ze tot haar plezier twee leuke bloezen! Helemaal blij fietsen/scoot’en we weer terug. Weer bijna 30 km. gereden.

Donderdag wachten we met spanning op de zonsverduistering. Nou, we merken er helemaal niets van!
Het is een frisse ochtend en we besluiten om 5 kringloopwinkels (met de auto) op te gaan zoeken. We zetten MiepMiep op het eerste adres maar omdat in het centrum van Middelburg veel verbouwd wordt raken we de weg kwijt. Dan maar naar het tweede adres: deze is donderdags gesloten… Het derde adres kunnen we vanwege alle wegomleggingen ook niet vinden en dan is de lol er gauw af. We rijden maar wat toeristisch rond langs Zoutelande, Westkapelle en Domburg om naar huis te gaan. En dan komen we bij toeval in een dorpje tóch een kringloop tegen, de opbrengst is voor projecten in Roemenië. We kopen een puzzel en een sjaal waarvan de man zegt dat ‘ie een euro moet kosten wat Joke prima vindt, maar een mevrouw zegt daarop: “Nee joh, 50 cent!” Ook goed natuurlijk.
We laten iets meer achter voor het goede doel…
Vrijdag is het ‘s morgens weer fris maar in de middag schijnt de zon weer volop! We fietsen via Poppendamme naar Domburg waar we wat rondlopen en rijden langs een andere route weer terug. Onderweg zien we een jonge grutto op een paaltje die daar heel stil blijft zitten. Een mooi kadootje zo aan het eind van de rit!
Ook vandaag weer 30 km. gereden.
Zaterdag de 12e is het weer inpakken, afscheid nemen van een paar aardige campinggasten en naar huis!

Voor degenen die Moon missen in dit verhaal… we vonden het fijn om een keer zónder de zorg voor Moon met vakantie te zijn en ze mocht met alle liefde bij onze vriendin Marian logeren. Marian is verliefd op Moon dus een betere logeer”tante” kun je je toch niet wensen?
En de liefde is geheel wederzijds!!!
Dank je wel Marian, voor je lieve zorgen voor onze Moon!!

En waar de volgende reis (met Moon) naar toe gaat? We zullen zien…

• 16 Juni 2021 - 23:04

Adrienne:

Klinkt goed allemaal. Het is en blijft een mooie streek daar op Walcheren. Wij waren ondertussen in Friesland, een dag na jullie weer naar huis gekomen. En ja, Bretonse truien ... ze blijven fantastisch. Ik heb er ook een paar.
    Tot de volgende reis.

• 16 Juni 2021 - 23:39

Patricia:

Wat een heerlijke dagen! Ook fijn om eens samen uit te kunnen gaan zonder de zorg voor Moon! Je kunt dan toch andere dingen doen. Lieve groet uit de Toren.

• 17 Juni 2021 - 12:03

Marian :

Leuk verhaal en weer mooie foto's! Dat was genieten, maar dat gaat binnenkort weer door!
    Het was gezellig met Moon, wat een lieverd is ze toch!
    Veel plezier met de volgende plannen. Liefs.

• 17 Juni 2021 - 13:52

Aafke:

wat heerlijk om te lezen. wat fijn dat jullie zo genieten. tot gauw. liefs uit Friesland

• 17 Juni 2021 - 16:11

Lida:

Leuk meisjes, dat jullie zo genietend, scootend en fietsen door Zeeland crossen. Het is daar zo mooi. Wij komen net van Voorne-Putten (Z Holland dus). Zo van genoten. Een hele kolonie lepelaars gezien! We komen hier zeker weer terug.
    Geniet van jullie volgende trip. Ben benieuwd weer naar jullie verhalen.
    Lida

• 17 Juni 2021 - 23:37

Gelly:

Het was weer een mooi verslag van jullie Zeeland avontuur.
    Heerlijk zo met je eigen rijdende huisje op stap te gaan.
    Liefs uit Friesland.

• 18 Juni 2021 - 15:53

Hannie:

Jullie waren vlak bij het adres waar wel de lekkerste kibbeling van Nederland te krijgen zijn. Op de Oosterscheldekering bij de sluis. Een onooglijk tentje aan de noordzeekant. t Ziet er niet uit maar lekker dat ze zijn. Volgende keer maar eens proberen. Je kunt dan ook gelijk naar Neeltje Jans doorgaan, ligt een stukje verder op.

• 18 Juni 2021 - 22:29

Jan En Alie:

• 18 Juni 2021 - 22:32

Jan En Alie:

Weer een mooi verslag !
    Toch weer lekker met de caravan op pad!