Dubbel feest in Brabant... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Dubbel feest in Brabant... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Dubbel feest in Brabant...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

12 Augustus 2021 | Nederland, Amersfoort

Loon op Zand, 31 juli – 7 augustus

Na een goede reis van ruim 100 kilometer komen we aan op minicamping Moonen in Loon op Zand. Het is inderdaad een minicamping met maar vijf plaatsen waarvan er drie bezet zijn. Met de mensen van onze leeftijd uit Wognum hebben we al snel een leuk gesprekje, de anderen zijn helemaal op zichzelf.
We zetten tussen de hevige regenbuien door de voortent neer en nestelen ons voor de komende twee weken.
Zondag regent het ook hard en veel, het grasveld wordt een vijver evenals onze voortent!!
Binnen schrijven we een “memory”-verhaal voor Marco omdat hij woensdag 50 jaar wordt en daarmee rijden we naar een copyshop in Tilburg om het op stevig, blauw papier te laten printen. Daarna nog even naar de Aldi en als we terug komen op de camping is iedereen vertrokken en staan we er nog alleen!
De volgende dag zegt Marian dat ze nog wat herinneringen voor Marco is vergeten, die zet Joke er in het document nog even tussen en rijden we wéér naar diezelfde copyshop en laten het opnieuw printen. De eigenaar komt uit zichzelf al met het blauwe papier aanlopen…
Om 17 uur arriveren Judith en Harm en zetten hun tent naast ons op. Het is een verrassing voor Marco en Sylvia dat zij óók op het feestje zullen zijn!
‘s Avonds leren we elkaar het spelletje Qwixx aan, ook erg leuk!

En dan is het woensdag 4 augustus, Marco is vandaag 50 jaar!!! Gefeliciteerd!!!
We rijden met ons vieren naar de AH in Breda om daar de bestelde verse broodjes op te halen want we verrassen Marco, Syl en de jongens met een groots ontbijt! Zij staan met hun vouwwagen op een camping net buiten Breda waar alleen Syl van onze plannen weet. We hebben allevier een masker van een Abrahamkop op en zo halen we Marco uit zijn bed! Hij weet niet wat hij ziet! Hij moet er erg om lachen!
Net voor het ontbijt, als we er allemaal klaar voor zitten, leest Marian de tekst voor die we hebben gemaakt.
Het begint zo: “50 jaar geleden… werd jij geboren en maakte je Jan en mij ouders, maar mij maakte je móéder van een práchtige zoon!!!”
Het ontroert Marco…

Na het ontbijt gaan Gijs en Teun zwemmen. Gijs heeft nu 3 zwemdiploma’s dus hij redt zich wel. Voor Teun gaan Harm en Judith mee naar het peuterbad en hebben ze met elkaar veel plezier!
Als we weer bij de vouwwagen komen zijn Syl en Marco net terug want ze hebben twee mooie taarten opgehaald.
‘s Middags komen Olga en Remco met hun kinderen Lucas en Sophie helemaal uit Soest om Marco te feliciteren. De kinderen hebben ook hun zwemspullen meegenomen dus vermaken zij zich ook prima.
Rond 16 uur rijden we in 42 kilometer weer terug naar onze camping waar we dineren met… broodjes. ‘s Avonds stappen we bijtijds in bed na een leuke en lange dag!
En zo rolt Joke slapend haar 68e verjaardag in...

Donderdag 5 augustus, hieperdepiep!!
Rond 2 uur in de nacht moeten we allebei even een plasje doen en dan zingt Marian, slaapdronken, Lang zal ze Leven……
Als we allemaal wakker en gedoucht zijn ontbijten we met… broodjes. Want ja, we hadden er ietsje teveel gekocht :-) .
Judith en Harm gaan een eind fietsen en wij houden ons nog even rustig want vanmiddag wacht ons het volgende feestje!
Om 14 uur zien we elkaar in pannenkoekenrestaurant Koeckers in Oosterhout waar een buiten- en een binnenspeeltuin is. De jongens vermaken zich daar op de trampo’s, de glijbaan, de schommels, etc. en wij spelen een potje SkipBo én Qwixx op het terras. Gelukkig is het een prachtige dag!
Joke krijgt van Judith en Harm een mooi boek, “Het meisje uit de trein” en van Syl en Marco 2 kaartjes voor de musical “The Sound of Music”. Wow, prachtige kadoos!!!
Rond 17 uur eten we pannenkoeken en als dessert een grote ijs. De bediening weet inmiddels dat Joke jarig is en komt met een kunststof taart met daarop een vuurpijl die wordt aangestoken terwijl iedereen “Er is er een jarig, hoera...” zingt.
Heerlijk én leuk zo met elkaar! Na afloop gaat ieder weer terug naar de camping.

De volgende dag gaan Judith en Harm weer naar huis in Friesland en omdat het een droge dag is besluiten wij ook de voortent alvast in te pakken. We willen maandag weer even naar huis. Maar omdat we tóch bezig zijn besluiten we ook maar dat we naar huis gaan!
Zo gezegd, zo gedaan…
En zo rijden we een poosje later weer naar Amersfoort!

Een week thuis zijn is ook wel weer prettig, maar zaterdag gaan we weer. Dan naar een camping in de buurt van Hardenberg en dan gaat Gijs met ons mee. Syl en Marco moeten weer aan het werk en voor Teun is er oppas geregeld.
Moon mag bij onze vriendin Marian logeren en dat is voor ons allemaal ook wel fijn…
Dus hoe die weken verlopen lezen jullie tzt wel weer!
Dagdag!!

• 12 Augustus 2021 - 11:50

Marian:

Wat een leuke verjaardagsfeestweek zo met z'n allen! Gezellig!

• 12 Augustus 2021 - 11:53

Gelly:

Lieve meiden
    Wat een gezellige " boel" zo met de hele familie. Joke je hebt een heel leuke verjaardag gehad. Tot het vogende verslag globetrotters.

• 12 Augustus 2021 - 15:41

Patricia:

Wat een gezellige boel is het daar geweest! Iedereen nog ban harte gefeliciteerd!

• 13 Augustus 2021 - 03:58

Jan En Alie:

Jullie maken goed gebruik van de caravan, heel fijn.
    Nog gefeliciteerd, hoop dat jullie nog lang van de leuke uitjes kunnen genieten!

• 13 Augustus 2021 - 10:13

Aafke:

heerlijk zo'n verjaardagweek met elkaar. Een feestje om te lezen. kijk uit naar het volgende verslag

• 14 Augustus 2021 - 09:58

Nell:

Zo Marian…..al een Abraham zoon. Gefeliciteerd. Jullie verstaan de kunst overal een feestje van te maken. Gezelligheid ten top hè…..en Joke ook nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Nog veel ‘reisplezier’ is ons mooie kikkerlandje!

• 14 Augustus 2021 - 12:08

Judith:

Leuk verslag heb je geschreven van deze bijzondere dagen Joke. We vonden het erg gezellig!