Twee weken in Winterswijk... - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Twee weken in Winterswijk... - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Twee weken in Winterswijk...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

05 Juli 2021 | Nederland, Winterswijk

Vakantie in Winterswijk 18 juni – 2 juli 2021

Op camping ‘t Paardeweitje krijgen we een plekje bij de paarden en koeien, best oké.
We zijn hier gekomen met de missie om een voortent te kopen bij Obelink. Na een voorwand te hebben geprobeerd (we hebben al twee zijwanden) bleek dat we daar niet tevreden over konden zijn.
We kopen nog wel een kastje, een oventje, een droogmolen, twee stoelkussens en een mini-tafeltje. Zoals Marian zegt: “Dit is alvast voor je verjaardag!”
Het is bewolkt en vaak regent het…

Op dinsdag gaan we weer naar huis om te wassen en ‘s avonds eten we bij onze vriendinnen Louise en Lida.
Via Facebook krijgen we een berichtje plus een foto van de voortent van Marians broer Frans en zijn vrouw Dinie die ze net hebben opgezet en dát is nou juist de voortent die wij ook graag zouden hebben!
Woensdag zijn we weer bij Gijs en Teun en daar belt Joke diverse kampeerwinkels met de vraag of ze de Dôrema 4 seizoenentent hebben en eindelijk is er in Best een zaak die er nog twee in voorraad heeft! Joke stapt onmiddellijk in de auto en haalt de tent op!
Op onze vraag of de boerin een ander plekje op de camping heeft om de voortent op te kunnen zetten (we hebben er op deze plek geen ruimte voor, dan zitten we zó met de billen in het schrikdraad…) zegt ze dat ze dat zondag heeft!
Voor die tijd rijden we nog naar het aardige Duitse stadje Vreden, maken we een fietstocht van 20 km. door de landelijke Achterhoek in de heerlijke zon in hemdje, komen zondagmorgen Liesbeth en Marian (twee oud-collega’s van Joke die op een camping 25 km. bij ons vandaan, staan) een bakkie doen en ‘s middags rijden we, met de mover, de caravan naar onze nieuwe plek. Omdat het veel te heet is zetten we de tent later in de middag op. Het gaat ons goed af maar toch komt de 75 jarige buurman Henk ons helpen met de haringen… hij stond al te popelen om ons te helpen maar dat wezen we af: we moeten dat toch sámen gewoon kunnen?!?!!
De regenbui die later valt komt de tent goed door!
Maandag gaat het rond 16 uur keihard regenen en onweren, ook dit doorstaat de tent prima! Het grasveld voor ons wordt een grote vijver en na een uurtje komt de attente buurman op zijn slippers en met plu door de mega-plas bij ons vragen of alles oké is!
Als het eindelijk zo goed als droog is komen meer buren naar buiten, zo ook wij, op slippers en stappen we als kinderen door de plassen. Ook Moon en buurhondje Joep genieten van deze plassen en samen racen ze er doorheen. Heerlijk!
Het is buiten gewoon gezellig geworden!
‘s Avonds bakt Marian voor het eerst broodjes in ons nieuwe oventje en die smaken prima!

Dinsdag gaan we eerst naar onze Amersfoortse buren Riet en Cees die met hun caravan in Markelo staan en daarna rijden we naar huis. We gaan ‘s avonds naar vriendin Marian en thuis draaien we weer twee wassen die de volgende dag droog zijn en weer mee kunnen. Woensdag brengen we, zoals gewoonlijk, eerst Gijs naar school en hebben we alleen Teun thuis. Hij scharrelt wat rond op zijn billen en knieën want hij heeft, na een aanvaring met een skelter, een scheurtje in zijn enkel en zit nu in het gips…
Donderdag is de maand juli alweer aangebroken. Het lijkt wel herfst, het is koud en nat en we hebben ons kacheltje aangedaan. Brrrr…
Gelukkig klaart het in de middag weer op en zetten we alvast de scoot, fiets, de kar van Moon én de voortent in de auto zodat we vrijdag, als we het laatste hebben opgeruimd, kunnen vertrekken naar …..

• 09 Juli 2021 - 13:39

Nanda:

Hoi meisjes,
    Klinkt heel gezellig allemaal, ook hier maken jullie weer je eigen geluk van!! Veel plezier, wij hebben ook weer zin om te vertrekken, nog een ruim weekje. Geniet er nog lekker van!!! Dikke kus Nanda

• 09 Juli 2021 - 16:15

Imelda:

Leuk behalve voor Moon
    zzoen Imelda

• 09 Juli 2021 - 16:17

Jan En Alie:

Dat ziet er weer gezellig uit geniet er maar van,
    Wij zijn ook 2 weken met de camper op stap geweest.
    Was ook weer lekker!

• 09 Juli 2021 - 18:21

Gelly:

Jullie waren even weer kinderen. Heerlijk door de plassen lopen.
    Wat een weelde zo met het knusse mobiele huisje. En fijn dat je nu een goede voortent hebt. Blijf genieten.
    Groetjes Gelly

• 09 Juli 2021 - 23:20