Op reis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Op reis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Op reis!

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

03 Oktober 2018 | Nederland, Amersfoort

Donderdag 4 oktober…
Zo, de camper staat weer ingepakt en startklaar voor onze reis richting Portugal.
Morgen de laatste (waardevolle) spullen erin en dan kunnen we gáán!
Onze lieve vriendinnen Louise en Lida hebben een kleine camper gehuurd en met elkaar reizen we morgenmiddag naar een camperplaats in België, net onder Maastricht. Daarna naar het Franse Auxerre, vandaaruit naar Clermond Ferrand. Daar zullen onze wegen scheiden en gaan wij via Bordeaux en Biarritz naar Zarautz in Spanje waar onze NKC-reis begint.
Op het bijgevoegde plaatje zie je onze route.

We reizen zonder einddatum en dat is zó relaxed!
Nou ja, zonder einddatum… we willen heel graag bij de eerste verjaardag van onze kleinzoon Teun zijn maar dat is 28 december, dus...

Toch zit er een “maar” aan onze reis.
Zoals sommigen al weten heeft Marian vorig jaar de diagnose dunnevezel neuropathie gekregen van haar neuroloog in Amersfoort. Na nóg meer onderzoeken door een neuroloog in het UMC Utrecht bleek dat ook de dikkevezel is aangetast en door de onbekende oorzaak heet het nu CIAP (chronische idiopathische axonale polyneuropathie). Dit is een aandoening van de zenuwen die leidt tot een vermindering of verandering van gevoel en een niet of onvoldoende functioneren van spieren.
CIAP is een ziekte van de zenuwen in armen en benen. Je zou kunnen zeggen dat de elektrische bedrading langzaam stuk gaat…
Marian heeft veel pijn in haar voeten. Ook is ze vaak heel erg moe en ook van reizen wordt ze erg moe.
Doordat ze niet zo goed meer kan lopen heeft ze onlangs een scootmobiel aangeschaft en uiteraard gaat die ook mee. Onze fietsen blijven nu thuis...
Nu is onze reis richting zuid Portugal natuurlijk een heel verre reis waarin we heel rustig aan zullen doen maar we hebben wél de afspraak dat als ze te moe wordt en het echt teveel wordt, we zullen omdraaien en langzaamaan terug naar huis zullen gaan…

Vooralsnog hebben we er wél veel zin in en is onze slogan, behalve Pluk de Dag, “We zien wel...”.

Waar we wifi hebben zullen we weer een nieuw verslag schrijven, geen idee wanneer en waar dat zal zijn.

• 04 Oktober 2018 - 18:34

Marian & Joke :

Och, we vergeten helemaal te vertellen dat onze lieve Moon natuurlijk óók mee gaat!!!
    Met het inrichten van de camper vanmiddag kroop ze al op haar plekje en we zagen haar denken: Jullie gaan toch niet zonder mij weg, hè?!?!

• 04 Oktober 2018 - 18:34

Aafke:

Namens ons allen een fijne reis.
    Groetjes en een warme knuffel voor jullie.

• 04 Oktober 2018 - 18:53

Adriënne:

Probeer van alles te genieten. Vooral van en met elkaar. Liefs!

• 04 Oktober 2018 - 19:25

Jan En Gelly.:

Lieve meiden.
    Geniet van wat nog kan. En een scootmobiel is een heel mooi hulpmiddel. (Wij kunnen er over mee praten.)
    We volgen jullie.
    Liefs van ons.

• 04 Oktober 2018 - 19:50

Judith:

Ik wens jullie heel veel plezier!!

• 05 Oktober 2018 - 04:11

NANDA:

Goede reis dames en geniet met volle teugen!!!!!!!!

• 05 Oktober 2018 - 04:52

Dag lieverds!
    Maak er een mooie reis van! Niets moet, alles mag

• 05 Oktober 2018 - 07:10

Erna En Imelda:

Hoi Laiverds! Dat het niet goed zat met Marian was ons al een tijdje duidelijk. Dat het zo serieus zou worden niet.
    Blijft fantastisch om zo met je 3-tjes op stap te gaan en nog een stukje samen rijden met
    Louise en Lida.
    Wij wensen jullie een hele fijne reis toe met aantrekkelijke routes en zonnige dagen.
    En vanzelfsprekend volgen wij jullie reis weer als vanouds.
    Dikke knuffels van ons

Harense wichter.

• 05 Oktober 2018 - 08:24

Jeroen:

Hoi Joke en Marian, fijn om te horen dat jullie toch zijn vertrokken en dat je je niet laat weerhouden door al die medische verhalen...Lijkt me een goede manier om de toch wel nare toestand een plek te geven en daar vrede mee te sluiten. En nu...OLÉ! langzaam in het zuiden zakken! Geniet er van en veel plezier!
    lieve groet
    Jeroen

• 05 Oktober 2018 - 12:29

Ineke Bekker:

Hoi Marian en Joke,
    Wens jullie een hele mooie reis toe.
    Als jullie terug zijn moeten we veel bij praten!
    liefs Ineke

• 06 Oktober 2018 - 16:17

Jan En Alie. :

Hopen voor jullie een fijne reis,

Rustig aan doen goed om toch te gaan,
    Wij zijn in Hospitalet Spanje, blijven hier 3 weken..
    Dan weer rustig terug..
    Hartelijke Groeten van ons beide.

• 07 Oktober 2018 - 07:17

Hannie:

Lieve meiden,

Een hele fijne reis! Ik weet precies wat Marian voelt en meemaakt, dat is echt heeeeeel vervelend. Daarom...geniet er lekker van, het kan nog en dat is toch geweldig!!

Hroet'n uut Zeeland

• 07 Oktober 2018 - 15:46

Greet En Henk:

Lieve "schonezussies" van mij

Maak er de reis van je leven van en geniet met volle teugen. Het loopt zoals het loopt en forceer niets, dan houden jullie het het langste vol. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Dikke knuffel voor jullie alle drie.

• 08 Oktober 2018 - 05:51

Monica Heymeriks :

So cute about Moon. Yes Marian we always say getting older is not for sissies. Hope the two of you I mean three will enjoy yourself. Life is so short that I say to Louis let us enjoy it while we still can. Hugs and kisses .

• 10 Oktober 2018 - 11:40

Elly:

Dat wordt een prachtige reis.
    Wij hebben Noord Spanje en Noord Portugal gedaan, ben er nog van onder de indruk.
    Zoveel mooie dingen gezien.
    Lekker genieten.

groetjes van ons