Een abrupt einde... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Een abrupt einde... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Een abrupt einde...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

01 Juni 2018 | Nederland, Amersfoort

Maandag 28 mei… Gefeliciteerd Gelly!
Vannacht heeft het flink gewaaid, geregend en hoorden we een klap onweer.
We weten niet zo goed wat we willen: rechtstreeks naar huis of toch nog ergens overnachten?
We kiezen voor het laatste en we zetten MiepMiep op “huis” maar zonder snelwegen en dan zien we wel hoever we komen.
Na een hele tijd gaat het “binnendoor”-rijden toch wat vervelen en als we even lunchen zoekt Marian al naar een cp of een camping. We komen na een poosje op een mooie camping terecht in Ganderkesee, in de buurt van Bremen, echt een plekje om een paar dagen te blijven.
Tijdens het koken van de bloemkool loopt Marian een flinke brandwond op… auw!
Rond 20 uur lopen we even naar de receptie voor een vraag over het internet wat ook hier niet optimaal werkt en als we langs de buren met hun keffende teckel lopen denkt Joke “Ik loop door voordat ‘ie in mijn enkels hangt” maar Marian wil hem aanhalen om te zeggen dat ze hem best leuk vindt. Het beestje denkt daar echter anders over en bijt haar in haar hand!
Het bloed (gelukkig) even flink en de eigenaresse spuit er een laagje desinfectant op en zegt dat ze naar het Krankenhaus moet voor een tetanusinjectie. Dat wil Marian écht niet in Duitsland en zegt dat ze dat morgen zal doen in Holland…
De teckel heeft dus eigenlijk de keuze gemaakt dat we naar huis zullen gaan!

Dinsdag 29 mei…
Om half tien rijden we weg en zodra we de Nederlandse grens over zijn krijgen we een appje van Marco met een foto van Gijs’ mondje: zijn wiebeltand is eruit! We spreken af dat we zullen zorgen om half drie bij school te zijn om Gijs op te halen en zijn blije koppie vergeten we niet snel!
Ook onze Moon is héél blij ons weer te zien!!
‘s Avonds blijven we eten, helaas valt de geplande barbecue in het water.
De hand van Marian doet steeds meer pijn en wordt ook steeds dikker dus als we uit Soest wegrijden gaan we meteen naar de huisartsenpost in het ziekenhuis.
Na ruim drie uren wachten, Marian was niet genoeg spoedgeval, krijgt ze een tetanusinjectie en wordt de hand verzorgd met een antibioticagaasje en krijgt ze een dik verband erom plús een antibioticakuur én 48 uur nat houden én rustigaan doen…

We hebben een mooie reis door Jutland gemaakt met een explosie aan bloemenpracht, een zeer afwisselend landschap maar alleen jammer dat het zo abrupt moest eindigen.

En we kunnen het natuurlijk niet laten… we plannen weer een volgend reisje. Zo rond de 12e vertrekken we voor een dag of tien naar Zeeland.
Reis gerust weer mee als je zin hebt!

• 03 Juni 2018 - 21:36

...:

...

• 04 Juni 2018 - 09:57

Alie En Jan :

Welkom thuis weer.
    Hoop dat de hand van Marjan weer wat geslonken is.
    Jullie hebben een mooie reis gehad,
    Wij hebben lekker gefietst in Drenthe Borger, en gaan nu een weekje naar Calasander Calantsoog.
    Houden het even in Nederland.
    Groeten Jan en Alie.

• 04 Juni 2018 - 11:59

Monica Heymeriks :

What a pity that was not so nice hope her hand heels quickly. She looks like Louis sees a nice dog and then give it a pat and what happens he gets deep scratches on his arms or hands i think he has had a lot of injections for dgg bites for the rest of his life. Hope the next trip will be without mishaps.

Greetings.
    Louis. Monica

• 04 Juni 2018 - 14:10

Jan En Gelly:

Inderdaad weer een jaartje erbij. Dank je.
    Maar wij hopen ook dat de hand van Marjan weer snel opknapt.
    Het was wel een ongeluksdag, een brandplek en een verkeerde " keffer."
    Gelukkig zijn jullie goed thuis gekomen na alweer een mooie reis.
    Lieve groeten uit Stiens.

• 04 Juni 2018 - 15:14

Marian:

We hebben elkaar al weer gezien en gesproken. Het gaat gelukkig een stuk beter!
    Mooi om weer genoten te hebben van de leuke verhalen, Denemarken is een mooi land!
    Nu binnenkort op naar Zeeland met nieuwe (goeie hoor) avonturen.
    Kus uit deToren.

• 04 Juni 2018 - 19:58

Adriënne:

Heel veel beterschap voor Marian van Hannie en mij. En ach, vakanties die abrupt eindigen daar komt meestal toch weer iets anders moois voor terug. Gelukkig was het bij ons nooit om menselijk leed maar autoleed heeft ons al twee keer niet de vakantie gebracht die we voor ogen hadden. En toch kwam het altijd weer goed. Geniet straks maar lekker in Zeeland. Wij gaan graag weer mee.

• 06 Juni 2018 - 09:24

Aafke:

Jammr dat de reis zo eindigde. Veel voorpret voor zeeland. Ik kijk uit naar de foto's en verslagen.
    Groetjes van Texel.