Zeeland... - Reisverslag uit Hansweert, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Zeeland... - Reisverslag uit Hansweert, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Zeeland...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

14 Juni 2018 | Nederland, Hansweert

Maandag 11 juni…
Na het bezoek van Marian aan de neuroloog (die haar nu doorverwijst naar het UMC) rijden we naar België, naar Christin om een doos geboortekaartjes te brengen. Zij heeft er ook een heleboel voor Joke! We genieten in de schaduw van haar mooie tuin en hebben het een poosje heel gezellig!
Rond 16 uur stappen we weer op en dubben we of we naar Goes door zullen rijden of toch in de buurt een cp (camperplaats) op zullen zoeken. We kiezen voor het laatste en komen in Brecht op een parkeerplaats terecht naast het gemeentehuis en aan de rand van een park. Een prima plek en voor Moon fijn dat ze zich even uit kan leven in het park!
Nadat we alle kaartjes hebben bekeken gaat Joke op zoek naar een Vlaamse Friet-tent. Die vindt ze niet dus neemt ze maar een paar broodjes en lekker beleg uit een supermarkt mee. Ook prima om een keer mee te “dineren”!
‘s Avonds zet Joke al een aantal kaartjes in de computer en spelen we natúúrlijk weer een poosje SkipBo…

Dinsdag 12 juni…
Na een rustige nacht rijden we naar Goes waar we even door het leuke stadje lopen en de weekmarkt bezoeken.
Om 13.30 uur zijn we bij Hannie in Kloetinge waar het ook altijd gezellig is! Ze trakteert ons op Zeeuwse Bolussen bij de koffie/thee, we ruilen ook hier de nodige geboortekaartjes en als we weer weggaan geeft ze ons een pot aardbeiensiroop mee én een doos bolussen én een grote schaal aardbeien uit eigen tuin en voor het goede doel kopen we een potje Babbelaars die ze óók zelf maakt!
Ze geeft ons de tip om naar de cp in Hansweert te rijden, die ligt pal aan de Westerschelde. Zelf fietst ze daar graag naar toe om van de zeeschepen te genieten. “Ze varen bijna over je voeten!” zei ze ons.
Als we er komen blijken er maar 5 plaatsen voor campers te zijn en is hij al vol… Dan rijden we naar een camping in Kruiningen waar Marian de aardbeien schoon gaat maken en snoepen we de schaal in korte tijd bijna helemaal leeg. Mmmm….
Na het eten lopen we naar de dijk en zien grote schepen van en naar Antwerpen varen.

Woensdag 13 juni… Gefeliciteerd Redmer & Hotse!
Om 11 uur stappen we op de fiets, met Moon in de fietskar, en rijden via de knooppunten naar Yerseke. Een aardig stadje met veel oesterputten. Zomers zal het hier best druk en gezellig zijn, nu is dat nog niet zo. Bij een AH kopen we een brood en ergens op een bankje lunchen we daarvan. Marian heeft zelfs kaas en ons kaasmes meegenomen! De slimmerik!
Op de terugweg kijken we een poosje bij het schutten in de sluis van Hansweert, ook leuk.
Na 29 kilometer zijn we weer thuis met rood verbrande hoofden. In de zon en de pittige wind hebben we daar geen erg in gehad…
We eten de rest van de aardbeien op en gaan een poosje lezen in de schaduw!

Donderdag 14 juni…
Het waait erg hard vandaag en het is bewolkt en we besluiten weer verder te gaan hoewel dit een prima camping is. We nemen tóch maar weer een kijkje bij de cp aan de Westerschelde en warempel staan er nu maar 2 campers! We zetten de onze ertussen en vinden dit een leuke plek voor één nacht.
We hebben maar 7 kilometer gereden en staan eigenlijk aan de overkant van de camping, alleen ligt het Kanaal door Zuid Beveland ertussen.
We maken ook hier een lekkere wandeling over de dijk vlak langs het water, zien weer grote schepen die inderdaad “bijna over onze voeten varen” zoals Hannie al zei en daarna vermaken we ons binnen wel, met uitzicht op de scheepvaart!
Overigens kwamen er binnen het uur nog 2 campers en is ‘ie dus weer vol…

Ik hoop dat het lukt om de foto's bij dit verhaaltje te plaatsen en anders komen die later wel....

• 15 Juni 2018 - 19:41

Adriënne:

Nog geen foto's dus maar wie weet. Zo te lezen hebben jullie het gezellig in het Zeeuwse. Mooi land is het toch! Geniet nog!

• 15 Juni 2018 - 20:56

Jan En Alie.:

Leuk Zeeland gaan we ook nog eens doen, geniet ervan.

• 15 Juni 2018 - 22:12

MARIAN:

Dag Zeeuwse babbelaars!
    Gezellig verslag weer. Zeeland is dus ook mooi.
    Dat laten de foto's weer zien!
    Nog fijne tijd samen,
    Knuffel uit de Toren

• 15 Juni 2018 - 22:20

Erna En Imelda:

hallo dames

ik begrijp uit dit verslag dat het in ieder geval wat beter gaat met Marian. Of lees ik het niet goed.
    ik hoop het in ieder geval van harte.
    zondag zijn wij te gast op paleisSoestdijk met een openlucht concert.
    jammer genoeg zien we elkaar dan niet . daarna naar huis, kleren ompakken en gaan door naar Spornitz in voormalig oost-dld. Daarna weer naar huis en even rust.
    wij zijn voor dit naar Dk geweest en zolang gebleven tot onze eigen Klaus was overleden en gecremeerd.
    58 jr. Onze liefste familie waar we ontzettend veel mee omgingen.
    We hopen jullie toch gauw weer te ontmoeten
    wens jullie nog een prettige rondtoer met de camper en tot hoors.
    liefs imelda en erna

• 19 Juni 2018 - 15:39

Aafke:

Bedankt namens Hotse en Redmer voor de felicitaties. Ze zijn ook geslaagd, dus dubbel feest.

Wat een prachtige foto's van Zeeland, hierdoor krijg ik zin om ook eens deze provincie te bekijken. Wie weet.
    Fijn om met jullie mee te reizen.
    De hartelijke groeten van Evert en mij.