Laatste dag Slowakije... - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Laatste dag Slowakije... - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Laatste dag Slowakije...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

28 April 2015 | Slowaakse Republiek, Brezno

Maandag 27 april
Vanmorgen zijn we erbij als Monique de schapen en lammetjes uit de stal ophaalt en ze naar een wei brengt. Het gedartel van de kleintjes is een leuk en vrolijk gezicht, het maakt ons in ieder geval aan het lachen! De kleine baby maakt het uitstekend maar zij moet met haar mama schaap nog even binnen blijven.
Omdat we weten dat er morgen een grote kans op een regendag is trekken we er vandaag lekker op uit, de flinke heuvels in. Marian maakt brood klaar voor onderweg, we vullen de waterflessen, pakken de opvouwbare drinkbak van Moon in, trekken de wandelschoenen aan, doen de rugzak om en dan vertrekken we om half één voor een tocht van ruim 10 kilometer. Het eerste stuk is héél steil en al snel zien we de sneeuwtoppen van de Lage Tatra weer. Zó mooi!
We hebben een routekaart mee maar als er een punt komt waar we hevig twijfelen bellen we voor de zekerheid maar even naar Dion, de eigenaar van de camping, voordat we echt gaan (ver)dwalen... Gelukkig zegt hij ons dat we op het goede pad lopen maar nog wat verder moeten gaan.
Als we ergens hoog een bankje tegenkomen is het tijd voor een boterham en voor Moon een bak water. Het is hier zó mooi, het lijkt het decor van een scene uit The Sound of Music wel: Climb ev'ry mountain... Joke moet eraan denken als ze Marian een stukje voor zich uit ziet lopen... Fraulein Maria...
Moon geniet ook volop van haar vrijheid, ze rent heuvel op en af. De route loopt ze wel 5x meer dan wij!
We zien aan haar gedrag ook dat ze haar eerste maanden een zwervertje was. Het gebeurt een paar keer dat ze opeens verdwijnt, haar speurneus achterna, om daarna terug te komen met een stuk bot (een gewricht van een of ander dier) of een stuk huid met vacht. Brrr... Ze moet het van ons laten liggen, dan moet ze even aan de riem om te voorkomen dat ze het wéér op gaat halen, en verder lopen! Ook speurt ze de straat af waar we dan ook lopen, op zoek naar eetbare hapjes.
Om misverstanden te voorkomen: ze krijgt écht genoeg brokken van ons te eten, hoor!
Na deze prachtige wandeling komen we 4 1/2 uur later moe maar heel voldaan weer thuis.

Na het eten skypen we weer een poosje met Syl, Marco en Gijs. Gijs geeft op hun telefoon weer kusjes aan ons en roept maar als hij de bus ziet: "Ik ook mee!!"
Nee, Gijs, je moet nog een paar jaar wachten... Ook is hij erg blij als hij Moon even ziet.
Dan laat hij ons een boekje zien wat ze op de kleedjesmarkt hebben gekocht van de Grote Beer: Ik vind je lief, oma...
Zucht... we smelten...
Daarna skypen we nog met Marian en Jos die met hun camper door Spanje trekken, ook leuk!
Uiteindelijk kijken we via uitzending gemist naar Koningsdag in Dordrecht, we willen tóch even de sfeer voelen. Tenslotte hebben we de hele dag de vlag al hangen!
Na deze enerverende dag kruipen we om half elf al onder ons dekbedje...

Dinsdag 28 april
Vanmorgen is het droog maar koud, 12 graden. We hebben binnen ons kacheltje aan, hoor!
Als tegen de middag de eerste druppels vallen gaat Marian even snel een rondje met Moon naar buiten maar zodra ze gep... en gep... heeft komen ze rap weer binnen. Wij vermaken ons wel met lezen, breien, de laptop en SkipBo. Aan het eind van de middag wordt het weer droog en gaat Joke een eindje lopen met Moon.
Ook lopen we met ons drietjes vanavond nog een stukje en wéér komt Moon met een stuk schapenvacht terug...

Marian gaat op zoek naar een camping in Hongarije want morgen trekken we weer verder. We hebben hier een paar fijne dagen gehad!

• 28 April 2015 - 22:18

Adriënne:

Goede reis naar Hongarije!!!! Liefs van ons!

• 28 April 2015 - 22:29

Silvia:

Wat leuk die loslopende kippetjes rondom de bus!
    Veel plezier in ons thuisland Hongarije! Xx

• 28 April 2015 - 22:52

Vera:

Wat een prachtige omgeving en wat een schattig lammetje.
    Enjoy your trip!

• 28 April 2015 - 22:59

Marian En Jos:

lieve Marian en Joke, wij hebben weer genoten van jullie verslag en foto's jammer dat jullie uit Slowakije weg gaan, wij hadden er wel meer van willen zien. Wij wensen jullie een goede reis en een lieve knuffel.
    XXXX

• 30 April 2015 - 10:26

L&L:

Dag lieve schatten.

Jullie zien een hoop moois. Wij beginnen direct te kwijlen bij zoveel mooie natuur en mooie wandelingen. Is het daar ook goed te fietsen? Op naar het langverwachte Hongarije

liefs L&L