Nog even genieten... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Nog even genieten... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Nog even genieten...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

15 Augustus 2019 | Nederland, Amersfoort

Drie keer cámperen…

Van 29 mei tot 2 juni, het Hemelvaartweekend, staan we op camping Oldenhoven in Lunteren. Syl en Marco hebben een vouwwagen gekocht, ideaal met twee jongens van 6 en 1 ½ jaar!
Ze proberen die uit op deze camping en vinden het gezellig als we er ook zijn.
Het opbouwen gaat ze goed af nadat ze dat maar één keer eerder hebben gedaan op een dagcamping in Lage Vuursche!
Judith en Harmen komen ook nog 2 dagen met hun tentje en zo hebben we een leuk familieweekend.
Gijs vermaakt zich prima in de kleine speeltuin en met een grote skelter maar de kleine Teun is jammer genoeg nogal hangerig en voelt zich helemaal niet lekker maar ondanks dat speelt ook hij lekker in de speeltuin en zandbak.

Van 16 tot 18 juni staan we op camping De BomBam in Eibergen, samen met onze lieve vriendinnen Louise en Lida. Het is altijd fijn om met elkaar te kamperen. Ieder doet overdag haar eigen “ding” en ‘s avonds eten we met elkaar, doen een spelletje en kruipen meestal bijtijds onder ons dekbed. Wij in de camper en zij in hun tentje…

Van 3 tot 5 augustus staan we, wederom met Syl, Marco en de jongens, op camping Klein Zwitserland in het Drentse Zuidwolde.
Zondag is Marco jarig en als verrassing voor hem vroeg Syl ons om óók te komen!
Het wordt een feestelijke dag met een uitgebreid ontbijt, slingers en ballonnen, taart-met-kaarsjes en véél slagroom! We bezoeken een braderie in Norg, de mannen spelen bij thuiskomst lekker in het zwembad en we gaan ook hier weer bijtijds naar bed.

En zo rolt Joke slapend haar 66e verjaardag in…
Ook nu weer een lekker ontbijt en een bezoek aan het Dwingelderveld en het bezoekerscentrum in Ruinen, waar we op de hei ook een uitkijktoren beklimmen.
Ook Joke’s verjaardag is een gezellige dag!

Het laatste hoofdstuk in ons camper-leven……..
Het kamperen zo samen met de kinderen en vriendinnen is erg fijn maar toch is er ook dat pijnlijke deel wat Marian betreft.
Het gaat steeds minder goed met haar en het wordt steeds moeilijker om in en vooral uit de camper te komen. Ook in de nacht voor toiletbezoek, en dat is vaak wel 5x, is het een pijnlijke en moeilijke zaak om in en uit bed te komen.
De enorm grote vermoeidheid speelt ook zéker mee en al een poosje vragen we ons af hoe lang we nog in de camper kunnen rijden… We gebruiken de camper óók als auto dus rijden we er bijna dagelijks in en dat in-en-uit-stappen wordt een steeds groter probleem.
Dit jaar zijn we slechts 3x een paar dagen weggeweest en vorige week hebben we de pijnlijke knoop doorgehakt: we gaan stoppen en de camper verkopen….

Nadat we de camper helemaal leeg hebben gehaald was het vanmorgen zover, Joke heeft hem naar de koper in Culemborg gebracht.
Van deze fijne camper hebben we ruim 3 jaar veel plezier gehad en er 70.000 kilometer mee gereden!

Maar hoe nu verder?
Vrijdag kunnen we een personenauto ophalen, een Citroën Berlingo die ruimte heeft om de scootmobiel of de rolstoel mee te nemen. En hoe we onze vakanties dan gaan invullen zien we t.z.t. wel. Er zijn altijd huisjes of caravans of blokhutten te huur…

Het betekent ook dat we gaan stoppen met deze waarbenjij.nu-site.
In 2008 zijn we er met plezier aan begonnen toen we een rondreis door Zuid Afrika maakten, met name om onze familie op de hoogte van ons wel en wee te houden.
We hebben práchtige reizen gemaakt waar we volop van hebben genoten en mooie herinneringen aan hebben en natuurlijk ook de vele fotoboeken.
Jullie reacties op onze avonturen deden ons altijd erg goed, het was een plezier om ze te lezen! Bedankt daarvoor!!!

Het ga jullie goed…!

• 15 Augustus 2019 - 18:11

Adriënne:

Ik had het natuurlijk al van Hannie gehoord en het houdt me al een paar dagen bezig. Het is toch een stuk vrijheid opgeven. Meiden wat vind ik het dapper dat jullie deze stap genomen hebben. Het kan niet anders of het moet met veel pijn in het hart zijn. Ik weet niet wat ik er op zeggen moet. Heel veel sterkte klinkt bijna banaal. Jammer ook dat jullie de site gaat stopzetten. Want ik hoop dat jullie op de een of andere manier toch nog weleens op vakantie kunnen. Als dat zo mag zijn dan horen we daar vast op de een of andere manier van. Dikke kus.

• 15 Augustus 2019 - 18:16

Loes:

Lieve lieve mensen,

Wat een triest bericht ik zag de camper al niet staan en dacht go lekker even weg ???.?
    Niet te weten dat jullie hem echt hebben weg gedaan.
    De mooie herinneringen die jullie hebben worden nooit meer afgepakt, en straks in jullie nieuwe huis maken jullie andere mooie herinneringen.

Liefs Frans & Loes

• 15 Augustus 2019 - 19:18

Liesbeth:

Lieve Marjan en Joke, we kennen elkaar maar net, maar toch heel triest om dit nieuws te lezen. Hopelijk kunnen jullie nog lang genieten en leuke dingen/trips ondernemen met de berlingo. Lieve groeten uit Portugal.

• 16 Augustus 2019 - 02:06

Ans:

Hoi hoi, wat een zware stap, ik kom gauw een bakkie doen, om het allemaal te horen.
    En ik vraag op mijn verjaardag een verjaardagskalender, schandalig zoals ik alle verjaardagen vergeet.
    Sorry, ga mijn leven beteren
    Dikke kus Ans uit Driebergen

• 16 Augustus 2019 - 04:43

JanenAlie.:

Wat eentreurigmaar wijs besluit.
    Julliehebben er alles uitgehaald wat erin zat.
    Vinden vast nog wel een manier om toch wat comfortabeler vakantie te vieren.
    En straks genieten van jullie mooie appartement met mooie uitzicht.
    Bedankt voor alle mooie reisverslagen!
    Lieve groet van ons beide!

• 16 Augustus 2019 - 05:09

Marian:

Lieve vriendinnen!
    Hoewel ik in een heel andere modes zit, heb ik veel aan jullie gedacht, zeker afgelopen woensdag. We hebben het er samen al eerder over gehad en ik vind het een heel wijs besluit. En zoals vele lieve vriendinnen hierboven al zeggen, ook met de nieuwe berlingo gaan jullie weer nieuwe trips maken. Zo kunnen jullie nog altijd mooie nieuwe plekjes ontdekken!
    De aankomende tijd verandert er al zoveel (lekker dicht bij mij wonen, joepie) en opent veel nieuwe ervaringen! Daar gaan jullie zeker van genieten.
    Dus.... heel veel rijplezier en veilige kilometers wens ik jullie toe. Bedankt voor alle mooie verslagen en foto's. Ik heb er van genoten.
    Heel veel liefs, Marian.

• 16 Augustus 2019 - 07:38

Harense Wichter:

Hoi meiden,

Wat een moeilijk besluit!
    We hebben genoten van alle mooie reisverhalen en foto's. Er komen wel weer nieuwe andere verhalen.
    Veel plezier met de Belingo!
    Liefs en een dikke smok
    Wij

• 16 Augustus 2019 - 08:11

Nanda:

dat hebben jullie allemaal snel geregeld!! Als er een deur dicht gaat gaat er weer een andere deur open!!!

• 16 Augustus 2019 - 10:22

Patricia:

Een lastig maar verstandig besluit. Maar de afgelopen mooie jaren met deze camper neemt niemand jullie meer af. Jullie vinden beslist een manier om toch te genieten van de mooie dingen in het leven, ook al is dat op heel een andere wijze. Lieve groet, Patricia

• 16 Augustus 2019 - 10:44

Aafke:

Bedankt voor het meereizen met jullie reizen. Het is dapper om deze keus te make, maar ik weet zeker dat er andere avonturen ervoor in de plaats komen. Ook al zullen ze aangepast zijn.

een knuffel en groet van mij uit Friesland.
    Tot gauw

• 16 Augustus 2019 - 18:20

TeklA:

Zoo verdrietig, weer een deur dicht. Het missen van je vrijheid van het avontuur van wel zien waar je uitkomt. Hopelijk wordt het leven in de blauwe ook love the live iT is. Koester de Herinneringen

• 19 Augustus 2019 - 09:34

Elly:

Verdrietig voor jullie, maar er komt vast wel weer een oplossing om een reis te kunnen maken.
    Wij wensen jullie veel sterkte en het allerbeste.
    Jammer om al die mooie reisverslagen te missen, ik heb er erg van genoten. :-)

groetjes Hans en Elly