Camperen met Gijs... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Camperen met Gijs... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Camperen met Gijs...

Door: Marian en Joke

24 Augustus 2018 | Nederland, Amersfoort

Dinsdag 14 augustus…
Gijs is héél blij dat hij weer mee mag cámperen met zijn omi en Jomi!
We rijden naar Beemte bij Apeldoorn maar deze camping vinden we niet zo aantrekkelijk. De overbuurman staat bijvoorbeeld maar 5 meter tegenover ons met zijn camper. We kunnen bijna in zijn pannetjes kijken…
Als we er een uurtje zijn trekt Gijs de keukenkraan kapot en is niet meer te maken. Zonder deze kraan wordt het wel héél lastig kamperen dus pakken we de boel weer op en rijden naar huis. Gijs voelt zich schuldig, wij balen ook en hopen dat de monteur de kraan morgen even kan repareren!
We slapen dus thuis…

Woensdag 15 augustus…
Om 8 uur rijdt Joke naar de campergarage en voor de monteur is het een fluitje van een cent om de kraan weer te repareren en nog gratis ook. Als zij dit aan Gijs vertelt is hij super-blij want, zo zegt hij, “de centjes in mijn spaarpot zijn bedoeld voor een Lego-trein…!!”
De schat…
In de tussentijd vindt Marian een camping in Eerbeek en daar kunnen we tot vrijdag naar toe, daarna is hij volgeboekt.
Voor Gijs is er een trampo en staan er stoere skelters en daarmee vermaakt hij zich prima! Ook rijdt er in de buurt 2x per dag een stoomtrein en omdat Gijs he-le-maal gék is van treinen gaat hij bijna uit zijn dakje! Misschien kunnen we morgen mee…

Donderdag 16 augustus… Gefeliciteerd Imelda! Óók 65…!
We fietsen naar het station van Eerbeek en Gijs kan bijna niet wachten tot de stoomtrein komt en we mee kunnen.
Ach, wat is ons jochie lekker enthousiast en blij als we instappen en de trein vertrekt! Na 45 minuten zijn we op het rangeerterrein in Beekbergen, daar staan tientallen oude treinen en Gijs weet bijna niet waar hij het eerste naar toe moet rennen. Wat geniet dat jochie en wij daarom dus ook! De eerstkomende 3 uren vermaakt hij zich opperbest. Wij vinden het wel een beetje lang duren voor de trein naar huis weer vertrekt en als het tegen vieren loopt wordt het steeds rustiger op het terrein… we balen bést als de stationschef ons zegt dat de trein naar Eerbeek om 14 uur al is vertrokken…
Staan we dan ruim 2 uren later. En nu? De dichtstbijzijnde bushalte is 20 minuten lopen en dat is voor Marian zéker geen optie!
Een taxi dan maar. Die kan er over 45 minuten zijn. Pfff…
Toch wachten we daar natuurlijk op en een aardige chauffeur brengt ons voor 25 euro weer bij de fietsen in Eerbeek.
Om de dag leuk af te sluiten eten we een pannenkoek bij restaurant de Brugkabouter, compleet met een leuke speeltuin!
Onze dag bestond vooral uit wachten én genieten van de over-enthousiaste Gijs en Gijs heeft een super-middag gehad!!!

Vrijdag 17 augustus… Gefeliciteerd vriendje Sjoerd! Élf alweer!
Vannacht regent en onweert het flink, fijn dat we gisteravond alles al achterin de camper hebben gezet! Zo hebben we nu geen natte spullen.
Tegen tien uur rijden we naar huis, draaien alvast een was en gaan dan even Sjoerd feliciteren. Hij woont ca. 1 kilometer bij ons vandaan.
We lunchen thuis en rijden dan naar camping Coterlet in Nijkerk waar we tot maandag kunnen blijven. Hier hebben we in april ook met Gijs gestaan en hij kent zijn vriendje Thijs van toen nog.
Zelfs zijn moeder, de eigenaresse van de camping, reageert verrast: “Ah, daar zijn omi en Jomi met Gijs weer!” En dat kon ze niet weten want haar schoonmoeder regelt de gasten...
Ook hier racet Gijs met een stoere skelter alle paden af en geniet weer volop!

Zaterdag 18 augustus… Gefeliciteerd, Jelte!
Vanmorgen fietsen we eerst naar Vathorst om bij de Lidl boodschappen te doen en ‘s middags fietsen we een mooie route door de polder en langs de Nijkerkernauw naar Spakenburg. Onderweg doen we allerlei spelletjes zoals Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, we zingen allerlei liedjes en hebben dikke pret!!!
In Spakenburg eten we een ijsje, lopen over de markt, kijken bij de vele oude boten en fietsen dezelfde weg weer terug. Onderweg zien we meeuwen, reigers, een ooievaar, een wolk spreeuwen, waterhoentjes, eenden, kieviten, aalscholvers, zwanen, ganzen, koeien en schapen, en we wijzen elkaar op ál die dieren. We hebben een heerlijke middag en GENIETEN met hoofdletters!
Op de camping maken we een praatje met Flávia en Remko, kinderen van vrienden van ons. Ze wonen bij Lissabon en “logeren” twee weken in de camper van hun (schoon)ouders.

Zondag 19 augustus… Happy Birthday Christa! 40!!
Rond elf uur komen Syl, Marco en Teun een dagje. Gijs heeft de hele week met geen woord over ze gerept maar nu is hij zóóó blij dat hij zijn broertje Teun weer ziet dat hij al snel zegt dat hij straks weer mee naar huis gaat! En dat begrijpen we maar al te goed!
Hij komt steeds weer terug met zijn skelter, springt eraf en móét Teun een kusje en een knuffel geven… zó lief!
Vriendin Marian (moeder van Remko) komt even een bakkie doen en gaat daarna weer naar huis. Wij lunchen met elkaar, doen spelletjes Memory en Domino, kletsen wat en ‘s avonds smullen we van de nasi die Syl thuis al heeft gemaakt. Daarna gaan ze allemaal weer naar huis, wij ruimen de boel weer op, gaan bijtijds naar bed en morgen gaan ook wij weer naar huis.
We hebben een erg leuke en fijne week met Gijs gehad! Wat hebben we toch een héérlijke kleinzoon!!!

• 24 Augustus 2018 - 22:26

Judith:

Super leuk, genieten!!

• 25 Augustus 2018 - 08:04

Puck:

Wat een heerlijk joch is Gijs. Van de weeromstuit genieten jullie ook.

Er is iets vreemds met de foto’s, bij vorige verhalen viel het me ook al op.
    Je kunt ze niet goed aanklikken, de helft is maar te zien en er is iets met de kleuren niet goed.
    Hebben jullie daar al meerdere meldingen over gekregen of ligt het wellicht aan mijn iPad?
    Groetjes

• 25 Augustus 2018 - 11:39

Aafke:

Wat gezellig en leuk, prachtige foto's.
    groetjes Aafke

• 25 Augustus 2018 - 14:38

Adriënne:

Het was weer genieten met Gijs, dat straalt van de foto's af. Dat het nog maar lang zo mag zijn.

• 25 Augustus 2018 - 18:01

Hannie:

Heerlijk genieten. en ik heb totaal geen moeite met de foto's..gaat prima.

• 26 Augustus 2018 - 16:00

Marian:

Hoi!
    Wat een belevenissen weer, maar wel ontzetten genieten! Leuke foto's, het enthousiasme van Gijs spat er vanaf. En de 2 broertjes....... smelten.

• 26 Augustus 2018 - 15:59

Henk:

Weer een leuke week en voor Gijs dagen om nooit te vergeten.