Kamperen met Gijs... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Kamperen met Gijs... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Kamperen met Gijs...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

19 Mei 2017 | Nederland, Amersfoort

We verheugen ons alledrie op een week-op-pad met de camper, Gijs, Marian en Joke.
Maandag 1 mei rijden we eerst naar dochter Judith in Akkrum waar we gezellig koffie en thee drinken en lekker lunchen.
Daarna rijden we naar onze vriendinnen Doni en Amarens in Gytsjerk waar Marian een door haar gebeeldhouwde vogel in de tuin achterlaat. Staat er heel mooi en ze zijn er blij mee!
Van daaruit rijden we naar de camperplaats in Hegebeintum en als we ons hebben geïnstalleerd fietsen we naar Annie en Dries in Ferwerd waar we een rondleiding door de prachtige tuin krijgen. In de voortuin staat een oude, verroeste wissel omdat vroeger het Dokkumer Lokaaltje daar reed. Gijs, die met zijn 4 jaren al heel lang een echte treinen-fan is, vindt dit reuze interessant en vindt het erg jammer dat die trein er niet meer is...
Terug bij de camper maakt Marian een heerlijke andijviestamppot, speelt Gijs met zijn nieuwe vrachtauto (voor 1,40 van de Koningsmarkt) en loopt Joke een rondje met Moon.
Na het eten wandelen we met elkaar om de kerk die op de hoogste terp van NL is gebouwd, op ruim 8 meter hoogte. Ook kijken we bij de vele lammetjes die Gijs zóóó schattig vindt!
De volgende morgen rijden we naar Aafke en haar mannen maar het toeval wil dat we langs Marrum rijden en daar staat een oude locomotief met twee wagons wat nu een restaurant is: de Pannekoek-trein. Gijs juicht: “We hebben de oude trein gevonden! Dat moeten we Annie en Dries vertellen!”
Natuurlijk draaien we de bus, rijden terug en stappen bij de trein uit. Jammer genoeg is hij nog gesloten maar dat belet Marian en Gijs niet om onder een hek door te kruipen, op het hoge perron te stappen en de trein goed te bekijken. Ook vindt hij een oude, verroest bout en die mag hij meenemen van omi.
Wat is Gijs gelukkig!!!

Nog helemaal druk en opgewonden rijden we naar Sint Jacobiparochie, naar Aafke en Evert en hun drie zoons Jelte, Redmer en Hotse. Kortgeleden waren we hier ook en toen mocht Gijs even op de zolder naar een enorme verzameling Lego kijken. Van alles hebben de jongens gebouwd: een stad, een haven, bootjes, vliegtuigen, camping én een grote spoorweg met diverse rondrijdende treinen. Tóén waren de jongens naar school en mocht Gijs alleen maar kijken maar nú zijn ze wél thuis dus kan Gijs niet wáchten om met ze naar de zolder te gaan! En ja hoor, hij mag ook even voorzichtig met wat Lego spelen en hij vindt het geweldig! Hij wordt zelfs een beetje verdrietig als we naar beneden gaan om te lunchen. Maar als we hem allemaal beloven dat hij de volgende keer weer mee mag spelen én we hem vertellen dat we na het eten naar nog meer treinen gaan kijken, zijn de tranen snel weg.
Want we vervolgen onze reis naar Sneek en bezoeken het Nationaal Modelspoor Museum. Ook hier kijkt Gijs zijn ogen uit maar er is zóveel te zien dat het eigenlijk wat teveel is voor hem. Het is er ook druk (meivakantie) en we vertrekken daarom maar weer naar buiten waar ook een oude locomotief staat waar hij op mag klimmen. Dat maakt alles weer goed!
Daarna rijden we via de Afsluitdijk naar camping De Gouwe Stek in Bovenkarspel.

Woensdag houden we een rustige dag. Gijs speelt heerlijk met al het speelgoed wat op de camping hoort en vermaakt zich prima. ‘s Middags fietsen we naar Enkhuizen en slenteren we wat door het leuke stadje. Marian en Gijs smullen van een portie kibbeling en met een omweg over de dijk richting Andijk (waar we in een muggenstorm terecht komen...) fietsen we naar broer en schoonzus Henk en Greet die in Bovenkarspel wonen en ons uitnodigen om ‘s avonds mee te eten. Dat vinden we heel gezellig want hoewel we geregeld Skypen is het ook fijn om elkaar weer even in het eggie te zien!
Tot nu toe was het redelijk weer, bewolkt maar droog!

Donderdag fietsen we naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen nadat Henk Moon heeft opgehaald. Dat is heel fijn, zo hebben we lekker de handen vrij.
Sprookjeswonderland heeft wat weg van de Efteling maar is véél kleiner en gericht op kinderen tot een jaar of zeven, acht. Er rijdt een treintje (!!), je kunt een ritje maken in een oude auto die over een baan rijdt, er zijn paarden die een route via een baantje “glijden”, er is een waterbaan met één-kind-bootjes, een sprookjesbos waar veel is te zien en een heel leuke speeltuin!
Jammer genoeg regent het de hele morgen maar dat houdt in de middag gelukkig op!
We slenteren het park een paar keer rond en vinden het heel bijzonder om de dirigent van ons koor, Joop Baggen, overal te horen. Hij heeft namelijk bijna alle liedjes en teksten geschreven en ingezongen die je bij elke attractie hoort.
Gijs mag nóg een keer in de trein en op het paard en in de auto en nóg een keer en nóg een keer… Zó heerlijk om ons jochie zo te zien genieten!
Als laatste gaan we naar de speeltuin waar hij geen angst kent om van de hoge glijbaan af te roetsen. Hij ziet hoe andere kinderen op hun jas gaan zitten en doet precies hetzelfde. En ja, ook hier nóg een keer en nóg een keer…. Ook de andere onderdelen probeert hij uit en vindt het geweldig!
Natuurlijk komt ook aan deze heerlijke dag weer een einde en we krijgen hem maar moeilijk mee. Ook hier beloven we dat we vást nog eens terugkomen!
We fietsen terug naar de camping, komt Henk onze Moon weer terug brengen en overleggen we wat we morgen zullen doen. Het weer is niet aangenaam, het is koud en er worden nog meer buien voorspeld. Hoewel we nog twee dagen kunnen blijven besluiten we dat het genoeg is geweest en morgen weer huiswaarts zullen gaan.
Wellicht dat we in de zomervakantie weer eens op stap gaan met Gijs want dat vinden we alledrie écht een feestje!!

Maar eerst gaan we in juni samen nog met vakantie, we willen een “wereldreis” maken maar daarover meer in een volgend verslag...

• 19 Mei 2017 - 17:59

Aafke:

Wat een leuk verslag en mooie foto's. Ook wij hebben genoten van het bezoek.
    Groetjes van ons allen.

• 19 Mei 2017 - 18:02

Erna En Jaja Ook Thuis Imelda:

helemaal verrast jullie "stukkie"weer te zien. il had dat al gemist moet ik zeggen.
    geen commentaar jullie persoonlijk bezoek zonder gijs maar met moon heeft ons
    goed gedaan.
    bedankt dames
    en onze mail blijft open staan om jullie wereldreis te volgen.
    liefs
    de harense wichter

• 19 Mei 2017 - 18:20

Marian & Joke :

Voor alle foto's zou je op Ga Naar Het Overzicht kunnen klikken....

• 19 Mei 2017 - 18:31

Vera:

Leuk dit verslag.
    En wat is die kleinzoon van jullie groot geworden.
    Grappig om met hem te gaan kamperen.
    Geniet er maar van.
    Ben benieuwd naar jullie wereldreis!
    Hartelijke groet,
    Vera

• 19 Mei 2017 - 19:08

Marian En Jos:

Dat zag er gezellig uit! 3 dubbel genieten! Leuke foto's!
    En nog heel veel plezier met jullie wereldreis!
    Liefs.

• 19 Mei 2017 - 21:19

Adriënne:

Wat gezellig! En wat leuk dat jullie in het modelspoorwegmuseum in Sneek zijn geweest. Ik was daar nog niet zo lang geleden en heb me prima geamuseerd. En dan ben ik geen vier en geen jongen dus voor Gijs moet het top geweest zijn. Wat een leuke week hadden jullie. Groetje uit Urt in Frans Baskenland!

• 20 Mei 2017 - 19:44

Jan & Patricia:

Wat een feest: op pad met kleinzoon Gijs! Een dierbare herinnering voor later. Bedankt voor jullie lieve kaart. Razend benieuwd naar jullie wereldreis. Houd ons op de hoogte! Lieve groet van ons.

• 20 Mei 2017 - 19:58

Jan En Gelly:

Ja hielendol mei iens. Fryslan is o sa mooi !!

Wat een leuke vakantie met jullie Gijs. Met Omi en Jomi in de camper, hs gezellig. En leuke uitstapjes gedaan. Maar helaas was het iets te koud, dat hebben wij ook op Texel gehad.
    We zijn benieuwd naar jullie "wereldreis"

Liefs uit Stiens