Een paar dagen naar Giersbergen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Een paar dagen naar Giersbergen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Een paar dagen naar Giersbergen...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

08 Augustus 2015 | Nederland, Amersfoort

Dinsdag 4 augustus - Marco is jarig!
Vandaag gaan we weer een paar dagen op stap, nu naar een camping in Drunen.
We rijden eerst naar Jopie in Made, een vrouw die drie dozen met geboortekaartjes aanbood via internet en die ik mag ophalen!
Als we ons hebben genesteld op de kleine stille camping met 10 plaatsen maar waar we met ons zevenen staan, gaan we de dozen met kaartjes bekijken. Daarna telt Marian er 738...
Na het eten gaat Joke een eindje met Moon het bos in en Marian gaat verder met haar olifant die ze aan het vijlen en raspen is.
Vandaag belt belt ze al een paar keer naar Frankrijk om Marco te feliciteren maar dat lukte niet, maar gelukkig belt Marco vanavond zélf. Sylvia heeft vanmorgen zijn fiets versierd met een slinger en ballonnen. Écht jarig dus!

Woensdag 5 augustus - Tja, wie is er vandaag jarig??
Vannacht zien we de klok van 23:59 op 00:00 uur springen en onmiddelijk begint Marian te zingen van Hieperdepiep in de Gloria!!! Ook krijg ik een heel lieve kaart, een doos met prachtige kleurpotloden en een paar Staatsloten. Wie weet... de volgende trekking is over 5 dagen...
In de vroege ochtend versiert ze de camper met een leuke harten-slinger en hangt ze een regenboogbal aan mijn stoel. Dat wordt natuurlijk opgemerkt en ik word dan ook gefeliciteerd door de andere campinggasten. Dat zijn er niet zoveel want het is hier heerlijk rustig! Maar erg leuk!
We stappen na de koffie/chocolademelk op de fiets, gaat Moon in de fietskar en rijden we ongeveer 40 kilometer in de omgeving. We rijden langs de Efteling in Kaatsheuvel en horen de mensen gillen die in de achtbanen zitten. Ook zien we héél véél auto's op de diverse parkeerterreinen en zijn heel blij dat wij lekker op de fiets zitten en niet door zo'n druk en warm park sjouwen!
Op een terras in Loon op Zand drinken we koffie en een Cola en de aktie van "Het 2e kopje is gratis" geldt in dit geval ook voor de CocaCola. Zo aardig! Ook genieten we van een punt appelgebak...
De lunch gebruiken we in een lunchroom in Kaatsheuvel. We zijn normaal helemaal niet zo want we nemen altijd ons eigen drinken en brood mee en genieten daar dan op een bankje ergens in de natuur van maar nu vinden we het feestelijk om het wél zo te doen...
Het is stralend weer en lekker warm en stoppen in een bos om Moon uit te laten en de benen/poten te laten strekken.
Ik krijg telefoontjes, appjes, smsjes en felicitaties via Facebook... Kortom, een heel fijne verjaardag!

Donderdag 6 augustus
Ook vandaag stappen we weer op de fiets maar voor een kleiner rondje langs de bekende knooppunten, we rijden er nu slechts 21. Maar wederom is het een prachtige dag en we genieten volop!

Vrijdag 7 augustus
Vanmorgen komt Yvon, een campinggaste van 75 jaar, een poosje bij ons praten. Met name over haar lesbische dochter wil ze het eea kwijt... Als ze hoort dat we morgen weer naar huis gaan vindt ze dat erg jammer en hoopt dat we ons plan wijzigen en nóg een week blijven. We zijn namelijk zóóó gezellig...
Na ons boterhammetje gaan we weer een eindje fietsen, weer zo'n 20 kilometer en nu vooral langs het Drongelse Kanaal. Een heel mooie rit! En alweer is het schitterend weer. Wat boffen we deze dagen toch!

Zaterdag 8 augustus
Douchen, ontbijten en opruimen want ja, ook aan deze heerlijke dagen komt een eind. Het verzoek van Yvon ten spijt...
We rijden eerst naar Vinkel omdat Marian daar bij beeldengalerie De Buffel een paar beeldhouwstenen wil kopen. Ze neemt er vier met een totaal gewicht van 75 kilo. Kan ze voorlopig weer vooruit!
Daarna doen we een bakkie bij vriendin Riekie in Wageningen, altijd gezellig! Maar nu kunnen Marian en Riekie ook even hun komende vakantie naar Marion en Wim in het Franse Minzac even doornemen en afspraken maken want waar zien ze elkaar op het grote Schiphol?!
Na een ijsje in de beste ijssalon in Ede rijden we naar huis en daar begint het uitpakken en opruimen weer.
De eerste was hangt al aan de droogmolen in de warme zon...

• 08 Augustus 2015 - 20:41

Adriënne:

Heerlijk, zoveel fietsen. Dat gaan wij volgend jaar ook doen, hier in de Achterhoek. We hebben inmiddels al gereserveerd voor een maand in 2016. Want deze camping is heel geliefd. Voor nu zit het er bijna op. Hannie is langzaam aan het opknappen. We gaan er van uit dat ze maandag goed genoeg is om op/af te gaan breken. Volgende week thuis nog wat uitzieken en dan hopen we dat ze haar longontsteking goed te boven is. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Tot gauw in Amersfoort!

• 08 Augustus 2015 - 21:30

Silvia:

Oooh wat hebben de moedertjes het toch weer heerlijk gehad! Super om te lezen! En oh oh oh wat een gave slingers!! Groetjes en een dikke

• 08 Augustus 2015 - 21:35

Ans En Gerard:

Net terug van Ameland, weer een heerlijk weekje gehad met Jitske,
    Sorry Joke, jouw verjaardag is er bij in geschoten, maar natuurlijk alsnog gefeliciteerd,
    en geniet samen nog lekker na!

• 09 Augustus 2015 - 01:54

Puck:

Heerlijk om bij zulk mooi weer je verjaardag te vieren! Goed gedaan, meisjes! (3 stuks).

• 09 Augustus 2015 - 11:42

Erna En Imelda:

goedemorgen ladies!
    heerlijk te lezen dat jullie zulke fijne dagen hebben gehad.
    Imelda is er in die tijd weer bij gaan liggen en umcg in en uit. aan de r.zijde alle ribben ernstig zwaar gekneusd. nu ingetaped maar of dat helpt = ??.
    reden gisteren om onze 4 dagen naar Goslar te annuleren. ik word daar zeer bedreven in, helaas.
    we zouden daar haar verjaardag vieren.
    maar we vieren het zo wie zo niet.
    vertel me maar eens in de chat Joke wat de olifant gaat kosten, als die klaar is. Mét ivoren slagtanden natuurlijk. flauw grapje natuurlijk want ik steun alles wat tegen zulke zaken gaat.
    weet dat je hier altijd welkom bent want voorlopig blijft het eenrichtingsverkeer

geniet ook weer van deze heerlijke dag. dikke knuffels

• 09 Augustus 2015 - 12:30

Aafke:

hallo Marian en Joke,

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen. zelf heb ik net onze foto's van 3 dagen Maastricht op de computer gezet, het fototoestel leeg voor een 3 daagse tocht naar de Veluwe samen met Evert. Volgende week dinsdag t/m donderdag.

Naar Maastricht waren we met het gezin. Wat hebben we genoten van deze stad, nog zijn we aan het nagenieten. Wat veel te zien en wat een mensen. Vandaag thuis is het rustig in het dorp, weinig mensen gezien. Maar geniet er wel van.

groetjes van ons allen uit Friesland.

• 10 Augustus 2015 - 14:02

Marian En Jos:

Dag lieverds,
    Joke allereerst nog van harte, ook bij ons is het er even bij ingeschoten, maar alsnog een hele dikke zoen! Het zijn mooie dagen geweest zo te lezen, je hoeft het dus niet ver van huis te zoeken! Tot gauw!