Weekend naar Zaandam... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Weekend naar Zaandam... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Weekend naar Zaandam...

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

30 Maart 2015 | Nederland, Amersfoort

Zo, hier is (eindelijk) het eerste reisverslag weer, hoewel het maar van een paar dagen is...

De gedachte om naar Zaandam te gaan kwam omdat ik in oktober via de mail een aanbieding kreeg voor een overnachting in het InntelHotel Zaandam. Dit hotel is op een bijzondere manier gebouwd, er zijn allerlei Zaanse huisjes op elkaar gestapeld en dat ziet er behoorlijk raar/leuk uit!
Een paar jaar geleden hebben we het uit nieuwsgierigheid al eens bekeken en de wens om het van binnen eens te zien, bleef maar hangen...
Nu was er dus de mogelijkheid om met een grote korting maar mét een heleboel airmiles een nacht hier te slapen, met een ontbijtbuffet.
Toen ik deze aanbieding las dacht ik onmiddellijk aan 21 maart, onze 8 jarige huwelijksdag en ik wilde Marian ermee verrassen.
Ze ontdekte pas in februari het grote kruis in de agenda bij dat weekend. Hihihi...

's Morgens reden we eerst naar Amsterdam. Op de Overtoom zit reisboekhandel Pied a Terre en daar kochten we een boek over Hongarije en wegenkaarten van Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Oostenrijk. Dit alvast voor de reis die we de komende tijd willen maken.
Van daaruit reden we naar Zaandam om bij de Vrijbuiter wandelschoenen en (afrits)broeken te kopen en een grote kringloop te bezoeken. En daar vonden we ook wel het een en ander van onze gading.

In Zaandam hebben we de bus in een straatje geparkeerd en hebben we op onze (vouw)fietsen een leuke rit gemaakt, de Molenroute. Deze loopt via de Zaanse Schans en door een stukje Wormer langs een vaart weer terug.
Onderweg reden we langs de Herkules.
Wikipedia zegt:

De Herkules bevindt zich in de Kalverpolder te Zaandam, ten noorden van de buurtschap Haaldersbroek. Het is een Amerikaanse Windmotor. Ze is als poldermolen geïnstalleerd in 1922. In 1993 is ze vervangen door een elektrisch gemaal. Omdat men voor verval en sloop van dit industriële monument vreesde, werd geld ingezameld voor de restauratie van de molen, die gerestaureerd werd van 1995 tot 1996. Ze ligt nu langs een wandelpad en vormt een van de bezienswaardigheden van de Kalverpolder.

Daarna het hotel opgezocht, de bus mochten we voor die ene nacht naast het hotel op een privé-plekje zetten! We kregen een prima kamer en na een overheerlijke pizza in een bomvolle pizzeria hebben we lekker zitten/liggen lezen. Ik ben het hotel nog even doorgelopen op zoek naar bijzondere hoekjes maar die zijn er niet.
Dus zo bijzonder als de buitenkant is zo saai is het van binnen...
Maar wel lekker geslapen en na het ontbijtbuffet reden we naar Beverwijk waar we de Zwarte Markt bezochten.
Leuk om er weer eens rond te snuffelen maar de komende jaren hoeven we er niet meer naar toe...

Tegen vijven hebben we bij onze vriendinnen Jeanine en Erma in Utrecht een bakkie gedaan en meegegeten en daarna zijn we huiswaarts gegaan.
Zondag mocht onze Moon nog bij Syl en Marco blijven en zo konden we met Marian en Jos naar de Camperbeurs in Houten.
Ook hier weer enorme campers gezien, ook de nodige kleinere maar we zijn nog steeds heel blij met ons bussie dus dat houden we voorlopig zo!

Het was een vol weekend maar heel erg leuk en we zeiden tegen elkaar bij een glas prosecco: "Op naar de volgende 8 jaar!!".

• 02 April 2015 - 10:44

Marian En Jos:

Lieve Marian en Joke,
    een mooi verslag van een goed weekend jammer dat de binnenkant niet zo leuk is als de buitenkant, maar hoe dan ook wel lekker genoten.
    Op naar de volgende belevenissen.
    lieve knuffel van ons

• 02 April 2015 - 11:32

Vera:

Inderdaad op naar de volgende acht jaar!!
    Het vliegt allemaal voorbij dus....blijven genieten.
    Grappige verrassing was dat voor Marian.
    Nu op naar de grote tochten van 2015, ben
    benieuwd hoe het jullie zal vergaan!
    Tot het volgende verslag!!
    Vera.

• 02 April 2015 - 12:52

Erna En Imelda:

leuk dat jullie al weer aan reizen denken. en gezellig om de trouwdag op deze wijze te vieren.imelda heeft een relatie momenteel met de ambu want zij kan niet zitten, staan of lopen. dus elke afspraak in t umcg per ambu. simpel thuis al 7 week volledig plat en van de wereld door de morfine. ct-scan zegt niets, met spoed m.r.i. gehad en over een uur wordt die met haar en mij besproken.
    we huiveren voor onze geboekte vakantie naar portugal. maar goed kan nog . ga je in Hongarije naar de vriendelijke in opbouw zijnde kleine camping? ben benieuwd.
    liefs ook van 't wief (6 jaar getrouwd). maar vlgs mij komt na 8 jaar eerst de 12,5 jaar die we dan uitbundig kunnen vieren ??????
    erna xxx

• 02 April 2015 - 13:41

Marja:

Hoi meiden,
    Dit is dan weer verslag nummer 1 van 2015! Leuk om weer mee te mogen reizen, ik heb er zin in ....
    Gefeliciteerd nog met jullie 8 jaar in de 'echt'.
    Liefs Marja

• 02 April 2015 - 18:25

Adriënne:

Zo zie je maar, buitenkant is maar buitenkant. Ik heb ook al lang zo'n wens voor een ander hotel. Wie weet valt dat net zo hard tegen. Maar wel leuk te lezen dat jullie genoten hebben. Daar gaat het tenslotte om! Kijk alvast uit naar jullie reis door Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Oostenrijk. Liefs!!

• 02 April 2015 - 21:26

Mieke:

Leuk om zo vroeg in het jaar al weer mee te genieten van jullie reizen. Nog heel veel mooie kilometers gewenst dit jaar!

• 04 April 2015 - 20:22

Jan En Patricia:

Proost op jullie 8ste huwelijksdag! En het begin van het nieuwe reisjaar is gemaakt...al was het in een hotel. Jullie rijdende hotelletje is dan toch leuker hè? Misschien niet van buiten, maar zeker van binnen! Veel reisplezier voor dit jaar. Hartelijke groet van ons.

• 07 April 2015 - 22:46

Jan En Gelly:

Lieve meiden , van harte met dit acht jarige jubileum en wat leuk dat jullie dat gingen vieren in Jan haar oude omgeving De Zaanstreek. Op naar de volgende acht.
    Liefs van de meisjes uit Stiens