We gáán weer...!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu We gáán weer...!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

We gáán weer...!!

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

11 April 2021 | Nederland, Amersfoort

Hallo lieve familie en vriend(inn)en!

Het is bijna twee jaar geleden dat we afscheid van de camper hebben genomen en in die tijd is er weer het een en ander veranderd…
We kochten er een Berlingo voor in de plaats waar de kleine scootmobiel van Marian prima inpaste. Door de snelle achteruitgang van de CIAP van Marian hebben we een invalidenparkeerkaart aangevraagd én gekregen.
Een medewerkster van de WMO kwam hier thuis voor een gesprek en merkte op dat Marian eigenlijk een te kleine scoot had zónder vering. Mevrouw vond dat heel vervelend en ging haar best doen voor een grotere scoot, een betere. En die kwam er maar… paste echt niet in de Berlingo!
Dat betekende dat we op zoek moesten naar een grotere auto en die vonden we: een Citroën Jumpy. Mevrouw WMO bood ons ook nog een lift aan om de twee keer zo zware scoot in en uit de auto te tillen!
Dat werd allemaal geregeld en onze wereld werd weer wat groter!
Joke’s fiets past precies naast de scoot en we verheugden ons op het voorjaar en de zomer zodat we eropuit konden. Jammergenoeg gingen die plannen niet door vanwege corona maar ook omdat Joke een nieuwe knie kreeg en de revalidatie de nodige tijd kostte...
De camper werd vooral door Marian gemist, met name de vrijheid van “inpakken en wegwezen” en zo kwamen we op het idee eens naar een caravan uit te kijken. Bij Van Duinkerken in Nijkerk hebben we in diverse caravans gestaan en gevoeld en er sprong er voor ons allebei meteen een uit.
Hij voldeed aan onze wensen: mover, draaibare luifel, de mogelijkheid tot een vast bed én een schappelijke prijs!
Toen kwam het probleem van een stalling vinden. Het leek wel of heel Nederland een stalling zocht dus dat viel nog niet mee. Maar… vriendin Marian zei dat we Gert maar eens moesten bellen, hij heeft een open loods waar wat caravans en campers staan. Dús Gert gebeld en ja hoor, hij had nog één plekje, we waren welkom! En het fijne is dat dat maar drie kilometer bij ons vandaan is.
Wat boften we!!!
Toen we de caravan in de herfst op konden halen zijn we meteen naar camping Coterlet in Nijkerk/grens Amersfoort gereden om hem schoon te maken, in te richten en te leren kennen. Onze immer enthousiaste kleinzoon Gijs logeerde een kleine week bij ons maar na die dagen moest hij dan toch echt naar de stalling.

Inmiddels is het half april en hebben we camping Coterlet weer besproken. Gaan we de 15e de caravan laten wassen, luchten, weer verder inrichten, watertank schoonmaken en vullen en dan gaan we 19 april een week naar camping SchoterErf in Kuinre!

Als je het leuk vindt mag je weer met ons mee op reis. Het liefst rijden we zonder einddatum naar de Noordkaap maar de corona houdt ons uiteraard voorlopig in Nederland!
Je krijgt dit bericht omdat je nog op de adressenlijst staat van onze voorgaande reizen maar meld je gerust af als je dat niet wilt!

Wordt vervolgd…

• 11 April 2021 - 20:39

Lida:

Wat fijn dat jullie weer kunnen gaan. Dat wordt weer als vanouds genieten op de camping. We duimen voor mooi weer, dat maakt het allemaal nog mooier!!

• 11 April 2021 - 20:57

Frans En Dinie!:

Hoi het is geweldig ,wij kende al een gedeelte van de story !
    En wij zijn al aan het nieuwe seizoen begonnen met Pasen , en wel met een nieuwe caravan , een Sprite mondeo 470 se !
    We gaan jullie weer volgen op jullie reis !
    Heel veel veilige km s , en heel veel campeer plezier !
    Groetjes Frans en Dinie !

• 11 April 2021 - 21:07

Patricia:

Geweldig hoe jullie steeds om weten te gaan met de beperkingen die op jullie pad komen. Zo blijft het glas steeds half vol! Heel veel plezier samen, geniet ervan!

• 11 April 2021 - 21:38

Marian:

Heerlijk vooruitzicht en lekker vrij voelen, daar gaat het om! Geniet ervan samen! Liefs.

• 11 April 2021 - 21:55

Aafke :

Wat leuk, dat jullie weer onderweg gaan. Veel plezier en ik kijk uit naar jullie avonturen. Groetjes uit Friesland.

• 11 April 2021 - 22:21

Gelly:

Wat een positieve stap. Dat doen jullie hs goed meiden. Friesland heeft ook leuke campings

• 11 April 2021 - 22:40

Adriënne:

Alvast veel voorpret en wat later een heel mooie week! Zo fijn voor jullie!

• 12 April 2021 - 10:33

Nell Verbeek:

Wat SUPER....mijn complimenten voor jullie doorzettingsvermogen en positiviteit. Wens jullie heel veel plezier en geluk met de nieuwe avonturen. Liefs Nell

• 12 April 2021 - 10:44

Hannie:

Dames, Dat gaat daar nogal makkelijk bij jullie, hier moet je bidden en smeken voor je iets krijgt. En de invalidenparkeerplaats....kost die bij jullie niets en ook geen keuring? Zou top zijn natuurlijk en ik gun het jullie van harte, maar hier moet je echt voor alles betalen......

Tot van de zomer!

• 13 April 2021 - 19:58

Jan En Alie:

Fijn dat jullie weer op reis kunnen,
    Wij vinden het gezellig weer van jullie reizen te genieten!

• 14 April 2021 - 16:04

S. Van Dijk :

Klinkt goed! Erg fijn als WMO eens meedenkt!

• 15 April 2021 - 21:04

Judith En Harmen:

Jeh! Wat fijn dat jullie, met de nieuwe caravan, op pad kunnen! Heel veel plezier in Kuinre, we zijn benieuwd naar jullie avonturen. Liefs uit Oudehaske -xxx-