Jarig in Kuinre... - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Jarig in Kuinre... - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

22 April 2021 | Nederland, Kuinre

Donderdag 15 april halen we de caravan op uit de stalling en wassen we hem zelf in een wasbox bij BlingBling in Bunschoten. We zetten hem weer op camping Coterlet in Nijkerk. Lekker weer een beetje laten luchten, inrichten en “thuis” komen.

Zondagmorgen rijden we tot grote verbazing van Marian naar Maarn, naar Nanda. Joke had een poosje geleden al gevraagd wat ze voor haar (70e) verjaardag wilde hebben en dat bleek een kleurrijk beeld te zijn wat Nanda heeft gemaakt. Joke zocht contact met Nanda en maakte (stiekem) een afspraak. Pas bij de afslag Maarn begreep Marian wat we gingen doen en bij Nanda en Rob thuis stond het beeld al te pronken op de tafel. Super-blij werd Marian er van!!!
Het is het cadeau van Joke en de kinderen.
Daarna brengen we het even naar huis waar het een mooi plekje heeft gekregen!
Zondagmiddag komen Sylvia, Marco, Gijs en Teun. De jongens vermaken zich heerlijk in het speeltuintje en op de skelters en Syl en Marco helpen met het uitzoeken van de luifels die in de caravan lagen toen we hem kochten en we nog geen idee hadden wat het allemaal was.
Het blijkt een prachtige luifel te zijn die wij niet gaan gebruiken omdat het echt teveel werk is om op te zetten. Ook zitten er twee zijwanden bij die we wél gaan gebruiken en die we aan de uitdraailuifel kunnen bevestigen!
‘s Avonds eten we gezellig met elkaar in de caravan.

Maandag rijden we naar camping SchoterErf in Kuinre, een kleine en heel rustige camping. We draaien de luifel uit en zetten er meteen één zijwand aan.
Dinsdag maken we een leuke fietstocht van 32 kilometer naar Lemmer, d.w.z. Joke fietst en Marian rijdt in haar scoot(mobiel). De laatste 5 kilometer raakt langzaamaan de stroom op van de scoot en rijdt ze steeds trager maar op het allerlaatste beetje stroom komen we tóch thuis! Spannend was het wél!
‘s Avonds spelen we weer SkipBo en tegen 12 uur wil Marian naar bed waarop Joke vraagt: “Nú al? Is het niet leuk om nog een kwartiertje te wachten?” Ze is dan namelijk jarig, 70 jaar!!!
Dat doen we en dan wacht Marian een verrassing: ze krijgt een paar verjaardagskaarten, een lief cadeau'tje van onze vriendin Marian en een heel bijzonder cadeau van Moon.
Joke heeft een paar weken geleden vriendin Saïma gevraagd een figuur-met-hond van hout te maken, wetende dat Saïma dat heel mooi kan! Wat is Marian blij met dit mooie cadeau!

Woensdag is een heel bijzondere dag: Marian is jarig en wordt 70, hieperdepiep!!!
We maken een lunch klaar en gaan de Tulpenroute van 88 kilometer door de Noordoostpolder rijden, in de hoop mooie bollenvelden te zien. Eigenlijk twijfelen we er een beetje aan want het is nog veel te koud… maar toch zien we hier en daar wel kleurrijke velden. Maar de meesten staan nog in de knop.
Na zo’n 80 kilometer besluiten we met de route te stoppen en naar Oudehaske te rijden, we hebben met Judith en Harm afgesproken met elkaar te eten. We kopen onderweg nog even appelgebak als traktatie...
Tegen vieren zijn we daar en wacht Marian weer een verrassing: ze hebben 70 roze ballonnen opgeblazen en gewoon in de kamer en de hal neergelegd. Ook hangt er een vlaggenslinger door de kamer een een grote vlag aan de muur met Party-time 70!!! Ze hebben zélf ook een appeltaart gekocht en dan is het feest compleet, zó leuk!!
Rond 17 uur rijden we met ons vieren even naar OMAH in Gorredijk, een heel grote koopjeshal waar we nog het e.e.a. voor de caravan op de kop tikken. Op de terugweg halen we pizza’s die we thuis opeten en rond 20 uur rijden we weer naar Kuinre.
Marian heeft écht onverwacht een heel leuke verjaardag gehad, zegt ze later op de avond, met veel app’jes en telefoontjes!!

• 22 April 2021 - 15:56

Joke:

Balen....
    De laatste leuke foto's die o.a. bij Judith en Harm zijn gemaakt komen niet tevoorschijn terwijl ik ze wel heb geplaatst...
    Hoe kan dat nou???

• 22 April 2021 - 16:29

Aafke :

Heerlijk om het verslag te lezen. Fijn dat de verjaardag verrassend is gevierd.

Groetjes uit Friesland.

• 22 April 2021 - 16:52

Adrienne:

Fijn dat Marian een leuke verjaardag had. Dat gunnen wij haar!

Als je geen betaald abonnement hebt kun je maar maximaal twintig foto's bij elk verslag plaatsen Joke. Je kunt er wel meer inzetten, maar die worden dan niet getoond.

En met zijn allen in de caravan is wel heel gezellig, maar op gepaste afstand is het niet. Ook als je jarig bent mag dat niet. Sterker nog, als jullie al ingeënt zijn en de anderen nog niet, dan mag het nog steeds niet. Ik wil niet belerend zijn, maar met onderliggende kwalen is het toch wel oppassen geblazen. We zouden niet willen dat jullie corona krijgen. Dikke kus. Adriënne

• 22 April 2021 - 18:06

Marian:

Wat een gezellige verjaardag hebben jullie gevierd! Mooie foto's weer. Geniet nog lekker verder samen. Kus, Marian.

• 22 April 2021 - 18:42

Patricia:

Nog van harte gefeliciteerd met 70 lentes, Marian! Klinkt als een hele leuke dag. Heb het nog fijn verder. Lieve groet!

• 22 April 2021 - 19:41

Gelly:

Wat een knusse foto in de caravan, met z'n allen gezellig eten en even corona vergeten.

• 23 April 2021 - 12:04

Jan En Alie:

Wat een mooie foto's,
    Ondanks de kou toch lekker genieten,
    Wat een mooi beeld !
    Lieve groet!

Verslag uit: Nederland, Kuinre

Jarig in Kuinre...

Donderdag 15 april halen we de caravan op uit de stalling en wassen we hem zelf in een wasbox bij BlingBling in Bunschoten. We zetten hem weer op camping Coterlet in Nijkerk, 10 kilometer van huis. Lekker weer een beetje laten luchten, inrichten en “thuis” komen.

Het is het kado van Joke en de kinderen.
Daarna brengen we het even naar huis waar het een mooi plekje heeft gekregen!
Zondagmiddag komen Syl, Marco, Gijs en Teun. De jongens vermaken zich heerlijk in het speeltuintje en op de skelters en Sylvia en Marco helpen met het uitzoeken van de luifels die in de caravan lagen toen we hem kochten en we nog geen idee hadden wat het allemaal was.
‘s Avonds eten we gezellig met elkaar in de caravan.

Dat doen we en dan wacht Marian een verrassing: ze krijgt een paar verjaardagskaarten, een lief kadootje van onze vriendin Marian en een heel bijzonder kado van Moon.
Joke heeft een paar weken geleden vriendin Saïma gevraagd een figuur-met-hond van hout te maken, wetende dat Saïma dat heel mooi kan! Wat is Marian blij met dit mooie kado!