Familieweekend in Volendam... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Familieweekend in Volendam... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Familieweekend in Volendam...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

21 November 2017 | Nederland, Amersfoort

Vrijdag 17 november
We pakken de bus in omdat we een weekend naar Volendam gaan met de kinderen Marco & Syl en Judith & Bas én natuurlijk Gijs. We hebben er een huisje gehuurd in het Marinapark van Roompot voor ons jaarlijkse familieweekend.
We kunnen vanaf 15 uur in het huisje terecht, we zijn er iets vroeger en mogen wél het terrein al op maar het ziet er uit of de centrale vergrendeling klokslag 15 uur eraf gaat want iedereen die ook bij zijn huisje staat te wachten gaan allemaal op hetzelfde moment naar binnen!
Judith en Bas komen ook al vrij snel en dan blijkt dat we allemaal de lakens zijn vergeten! Wij hebben wél de dekbedhoezen bij ons maar geen onderlaken.
Nu moet Marco toevallig nog even in ons huis zijn en dan belt Marian hem of hij een onderlaken uit onze kast wil pakken…
Gijs is woensdag al bij ons gekomen (de moeder van Syl is die dag overleden...) en hij is héél blij als hij zijn mama en papa weer ziet. Met elkaar eten we de hutspot van Marian met een heerlijk stoofpotje van Judith.
‘s Avonds kijken we naar The Voice, maken een kleine legpuzzel en stappen rond 22.30 uur allemaal in bed…

Zaterdag 18 november
Na een uitgebreid ontbijt rommelen we lekker in het huisje en ‘s middags wandelen we met elkaar naar het centrum van Volendam, keutelen we wat winkeltjes in en uit tussen de vele Japanners en anders-taligen.
Gijs wil bijna élke souvenirwinkel in op zoek naar zijn geliefde Lego. Niet gevonden…
Op een bankje eten we kibbeling en een patatje en slenteren tegen de koude wind in weer terug naar ons huisje. Komen we Jan Keizer van BZN ook nog tegen…
Judith en Bas vertrekken daarna naar een groepje buitenzwemmers om pakken te passen die ze zullen dragen tijdens hun kano-tochten, met name als ze de (Wadden)zee op gaan. Marco en Gijs gaan lekker spelen in het zwembad en als wij een poosje bij ze hebben staan kijken doen we wat boodschappen bij Dirk vdB.
Na een stevige pan macaroni zetten we onze schoen, zingen een paar Sinterklaasliedjes en danst Gijs door de kamer: “Ik ben helemaal opgewonden!”
We kijken weer wat televisie, doen een paar spelletjes, lezen wat en stappen weer bijtijds in bed.

Zondag 19 november
Gijs is om half acht wakker en gaat met zijn papa naar beneden om te zien of de Sint vannacht is geweest. En ja hoor, in elke schoen zit een chocolade letter en bij Gijs zit er nog een doosje Lego in.
Hij is er zó gelukkig mee!
De GrapjesPiet is ook geweest want alle schoenen zijn met de veters aan elkaar vastgeknoopt tot groot plezier van Gijs!
Na het alweer uitgebreide ontbijt waarvoor Syl en Marco verse broodjes hebben gekocht, wandelen Judith en Bas naar Edam en gaan wij samen op zoek naar de camperplaats op het terrein. Eens kijken hoe het eruit ziet, misschien is het iets om hier met mooi weer een paar dagen te staan?
Zo rond half vier vertrekken Judith en Bas weer terug naar Akkrum, een uurtje later gaan ook Syl, Marco en Gijs weer naar huis. Tenslotte wachten morgen het werk en de school weer!
Wij ruimen een beetje op en gaan ieder op onze iPad een spelletje doen, “dineren” met de overgebleven toastjes met salade en brie en vinden de oorverdovende stilte eigenlijk helemaal niet zo leuk…
We spelen daarna een paar potjes SkipBo en gaan weer bijtijds naar bed. De wekker staat op acht uur…

Maandag 20 november
We poetsen het huisje, zuigen en dweilen, brengen alle bagage naar de auto en rijden 10 uur weer naar Amersfoort om Moon op te halen die het weekend bij Marian en Jos mocht logeren en met een leuke herinnering aan een gezellig familieweekend rijden we weer naar huis!

We hebben géén plannen voor een volgende reis, we wachten nu in blijde spanning op onze tweede kleinzoon die begin januari wordt verwacht...
We willen zijn eerste jaar graag van dichtbij meemaken maar zullen in het voorjaar vást met Gijs ergens in de buurt gaan kamperen!
Hij vindt het altijd zó leuk om met Omi, Jomi en Moon met de camper naar een camping te gaan en wij genieten altijd zóóó van hém!!!

Bedankt voor jullie geduld om onze avonturen altijd maar weer te lezen én bedankt voor de reacties die worden geplaatst en die wij iedere keer weer met veel plezier lezen!

Lieve groet,
Marian en Joke

• 21 November 2017 - 13:32

Adriënne:

Dat ziet er allemaal heel gezellig uit. Altijd genieten met alle (klein)kinderen om je heen. Hopelijk volgend jaar weer veel plezier van elkaar. Met nog een kleinzoon er bij.
    We gaan altijd graag met jullie mee dus we zien de berichten graag verschijnen!

• 21 November 2017 - 13:53

Alie En Jan:

Wat ziet dat er weer gezellig uit.
    Was de camperplek ook leuk, een ideetje misschien voor eens een paar dagen.
    Geniet van de gezellige decembermaand.

• 21 November 2017 - 14:30

Erna:

Het is altijd een heel gedoe met de club op stap te gaan maar het ziet er allemaal weer reuze gezellig uit.
    Hier regent het geloof ik alleen maar en daar zijn we zo onderhand wel flauw van. Leuk idee om zo de hele familie bij je te hebben.
    Komend weekend gaan wij helemaal naar Zeegse Dr. ik denk wel 15 km hier vandaan. Rob de Nijs treedt op en we blijven in het hotel slapen en na het ontbijt weer naar huis. Is het niet te vermoeiend voor Imelda. Goed excuus dus.
    Groeten aan allen van ons beiden.

• 21 November 2017 - 16:02

Judith:

Leuk verslag, we vonden het gezellig!!

• 21 November 2017 - 17:45

Jan En Gelly:

Heerlijk met de kids om je heen. Een feestje. Wij herkennen overigens de stilte als ze allemaal weer zijn vertrokken.
    Liefs van de stienser meisjes.

• 21 November 2017 - 19:03

Marian Van Jos:

Leuk hoor, zo met z'n allen! Ziet er warm en gezellig uit. En de foto's zeggen ook genoeg daarover!
    Moon heeft het ook gezellig gehad bij ons, dus wanneer jullie weer wat organiseren......
    Groetjes!

• 22 November 2017 - 18:50

Aafke:

Gezellig zo met elkaar. een Friese groet.