Limburg! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Limburg! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Limburg!

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

10 Juli 2017 | Nederland, Amersfoort

Maandag 3 juli
Nadat we het weekend thuis zijn geweest besluiten we dat we weer een paar “wereldse” plaatsen op willen zoeken, deze keer in Limburg.
We rijden vanmiddag weg naar Siberië, Joke neemt een lekkere muts mee wat het is vást heel koud in Siberië!! :-)
In de buurt van Overloon vinden we het buurtschap, er is ook een stuk natuurgebied met dezelfde naam. De muts komt goed van pas, het is wel 22 graden… --Smile--
Foto’s gemaakt en dan weer verder, op weg naar camping De Stille Hoek in Smakt. Nooit van Smakt gehoord maar onze MiepMiep brengt ons er feilloos naar toe. Het ligt tegen Venray aan…
We mogen zelf een plekje zoeken en dat is niet moeilijk. Er staan langs de rand twee caravans maar die worden duidelijk niet gebruikt en verder is er niets en niemand!
Later op de middag komen er een paar mannen voorbij, het zijn Polen die in een stacaravan wonen en in de buurt werken. Moon vertrouwt ze kennelijk niet, ze bromt nogal naar ze. De mannen zijn duidelijk bang en dat vinden we niet zo erg…
We installeren ons en vinden het een fijne plek. Maar als we een poosje buiten zitten blijkt dat we dichtbij de A73 zitten, we zien het verkeer rijden. Na een uurtje gaan we ons storen aan het geraas en is die fijne plek al snel niet meer zo fijn!
We zoeken op de site’s van de SVR en de NKC en vinden een camping die ons meer aanspreekt, in Baarlo.

Dinsdag 4 juli
Gisteravond hebben we al de nodige spullen opgeruimd dus vanmorgen zijn we snel klaar.
Onderweg ziet Marian plotseling een bord met de naam Oostenrijk! Oké, er staat Veld-Oostenrijk maar dat Veld vergeten we maar even. Weer zo’n gehucht van 5 huizen zónder kerk (want dan heet het een dorp!).
We geven elkaar weer de High Five!!
Nu nog op zoek naar Californië en ook dat vinden we. Het is een buurtschap bij Horst aan de Maas. Bij een camping met dezelfde naam maken we een foto.
En dan nu verder naar camping Barbizon in Baarlo. Er staan de nodige bewoonde caravans en het ziet er leuk uit. We krijgen een plekje aangewezen en als we ons gaan installeren komt buurman Paul onmiddellijk helpen, wat niet hoeft maar het is wel vriendelijk bedoeld. Buurvrouw Marga komt ook een praatje maken en zowel Marian als Joke voelen allebei dat we een beetje afstand willen houden. Prima buren maar niet al te dichtbij laten komen… Geen behoefte aan…
Na de lunch stappen we op de fiets en rijden een mooie tocht langs de Maas, langs de vele asperge-, aardappel- en maisvelden, door de bossen en we trakteren onszelf op een vakantie-ijsje! De zon schijnt, Moon is lief in de fietskar, we eten een banaan ergens op een bankje en zijn na 24 kilometer weer thuis. Heerlijk genoten!
Dit geeft een fijner vakantiegevoel dan de regenbuien in Groningen vorige week….

Woensdag 5 juli
Vanmorgen naar de markt in Panningen gefietst, 10 kilometer over een redelijk rustige weg. De markt was niet zo groot en behalve een ijsje en wat krentenbollen hebben we niets gekocht. Via een route door het bos weer terug en op een bankje de krentenbollen gegeten. We merken dat Moon moe wordt van het gehobbel in de fietskar want als we ergens even stoppen, zoals bij het bankje, gaat ze meteen op haar gemak liggen.
En zo hebben we weer 20 kilometer gereden.
Vanmiddag lekker rustig op de camping doorgebracht. Het is 26 graden en op een paar potjes SkipBo na doen we niets.
Hoewel?
Marian is weer aan het beeldhouwen gegaan, ze is een olifantje van harde albast aan het maken. En prompt komt een overbuurman op het getik af: Wat bent u aan het doen?
Vanavond geen zin om te koken dus simpel twee eitjes gebakken op een boterham en Marian maakt even een tomaten/mozzarella salade…
Om 20 uur begint een muzikale avond: tien leden van de Fanfarekapel Baarlo komen leuke deuntjes spelen. We hebben er ook even bij gezeten om te luisteren maar de frisse avond brengt ons snel weer terug naar huis. Natuurlijk hadden we een vest aan kunnen trekken maar voor ons was het zo wel genoeg. En nu we weer in de camper zitten horen we ze toçh wel. Klinkt wel leuk, hoor!

Donderdag 6 juli
Als we weer willen fietsen blijkt dat Joke gisteravond is vergeten om de accu’s op te laden… dus spelen we maar weer SkipBo, een spelletje wat we nou eenmaal heel leuk vinden.
‘s Middags fietst Joke naar de Coop voor wat boodschappen en in die tijd belt Marco dat hij vandaag in Heythuizen werkt, hier 18 kilometer vandaan, en dat hij straks even aan komt! Het is heel gezellig dat hij er ca. drie kwartier is!
Vanavond draaien we de luifel in want er wordt storm, regen en onweer verwacht!
Uiteindelijk regent het wel flink maar het onweer en de storm vallen wel mee...

Vrijdag 7 juli
Weer een prachtige dag, het is 30 graden, en we zoeken een knooppuntenroute uit van 30 kilometer. We steken met een kleine pont de Maas over en rijden over de dijk een eind met de Maas mee. Zó mooi met de uitbundige bloemenpracht als klaprozen, kamille, koolzaad, enzovoort.
We zien een aantal koeien die onder een viaduct de schaduw hebben opgezocht, we eten onze boterham weer ergens op een bankje, en we genieten…!
Vanavond besluiten we om morgen weer naar huis te gaan en dus ruimen we het een en ander vast op. Fietsen achterop, de kar van Moon inklappen, de stoelen en de tafel in de bus zetten, etc.
Daarna nog een spelletje en het grappige is dat Marian de stand van verliezen/winnen deze reis heeft bijgehouden: we speelden het 50 keer en de stand is GELIJK!!!

Zaterdag 8 juli
Vanmorgen ruimen we de laatste spullen op en tegen tienen vertrekken we. We rijden naar onze vriendin Riekie in Wageningen om even bij te kletsen over haar fietsvakantie door Denemarken en daarna rijden we naar Syl, Marco en Gijs en daar mogen we blijven barbecueën! Heel gezellig!!
Het is zó’n leuk moment als Marco aan Gijs vraagt: “Vertel eens aan omi en Jomi wat jij wordt?” En met een grote glimlach zegt Gijs: “Ik word grote broer!!”
…….Smelt..….

In de avond zijn we weer thuis en zit onze “wereldreis” er op. Het was een leuk doel om de gehuchten en buurtschappen op te zoeken en zo kris-kras door ons land te rijden en te ontdekken!

En onze volgende reis? Als het lekker weer is kunnen we zó de camper inpakken en weer vertrekken, mits de agenda het toelaat…
Maar op 12 augustus gaan we meedoen aan de wereldrecordpoging om met ruim 700 campers op een rij een route door Duitsland te rijden. De teller staat vandaag op 471 aanmeldingen...
Misschien plakken we er een paar dagen langer of eerder aan vast, dat zien we nog wel.
Dus tot in augustus, reis gerust weer met ons mee!!

• 11 Juli 2017 - 16:23

Aafke:

Wolkom thûs. Bedankt voor het "meereizen" op deze originele tocht.
    Lees wel weer wanneer jullie reizen.
    groetjes

• 11 Juli 2017 - 16:56

Marian En Jos :

Dat was weer een mooi verhaal van een bijzondere vakantie! Hartstikke leuk om op deze manier door bijna heel Nederland heen te reizen!
    Gezellig dat we weer mee mochten en tot de volgende keer

• 11 Juli 2017 - 18:28

Lida:

Dat was leuk. Natuurlijk zeker voor jullie maar ik vond het ook leuk om van al die plaatsen te horen. En het plezier spatte er vanaf. Op naar een volgend avontuur.

• 12 Juli 2017 - 13:20

Alie En Jan:

Wat een leuk idee zo door Ons land te crossen.
    Jan met broer en Pa met de camper in Duitsland.
    In augustus mag ik weer mee, wij gaan een dag of 10 ervoor
    Lieve groet.