Rust in Hensbroek... - Reisverslag uit Hensbroek, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Rust in Hensbroek... - Reisverslag uit Hensbroek, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Rust in Hensbroek...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

15 Juni 2017 | Nederland, Hensbroek

Zondag 11 juni
Rond kwart voor tien rijden we van de camping weg om naar Christin in het Belgische St. Lenaarts te rijden. Ook voor haar heeft Joke een doosje met geboortekaartjes en heeft Christin een heel leuke aanvulling op Joke’s verzameling!
Ook hier was het weer even heel gezellig!
Daarna rijden we naar Wijk en Aalburg omdat daar in de buurt het buurtschap Bern ligt. Onze MiepMiep heeft er nooit van gehoord maar met een papieren kaart van Nederland kunnen we het prima vinden! Bern bestaat uit 5 straten en telt 36 inwoners…
Ook gaan we op zoek naar Californië maar dat kunnen we niet vinden, is waarschijnlijk opgegaan in de gemeente Hedel. Jammer…
Ook Rome (bij Maasdriel) is een hele zoektocht en we vinden wel een paar huizen wat volgens een voorbijganger Rome moet zijn maar we vinden er geen aanduiding van.

Het is erg warm vandaag ( 33gr.) en de airco doet het weer niet terwijl hij anderhalve week geleden gemaakt is. We besluiten om naar huis te gaan en morgenvroeg naar de garage te gaan. Thuis draaien we de vieze was van Moon (heeft vannacht overgegeven…) en onze eigen was en gaan op zoek naar een camping in het midden van Noord Holland. De 18e wordt schoonzus Greet (in Enkhuizen) 65 jaar en de 21e hebben we met vrienden afgesproken om op een camperplaats in Den Helder te staan vanwege de Vloot- en Marinedagen.
Morgen even bellen met de camping in Hensbroek..

Maandag 12 juni
Om 8 uur staat Joke bij de garage en ze staat erop dat ze naar de airco kijken, we zijn tenslotte op vakantie. Na een uurtje krijgt ze de sleutels weer terug omdat de auto klaar is.
Alle was is weer droog, we maken de camper weer rijklaar en doen dan even een bakkie bij onze vriendinnen Louise & Lida. Zij zijn gisteravond weer thuisgekomen met het vliegtuig nadat ze naar Rome (in Italië!!) zijn gefietst. Wát een avontuur en gelukkig is alles goed gegaan!
Ook gaan we even bij onze vrienden Marian & Jos aan om even bij te praten en rijden daarna door naar camping ‘t Woelige Nest in Hensbroek, bij Heerhugowaard. We doen daar eerst wat boodschappen bij Deen en worden op de camping welkom geheten door eigenaar Jan.
We mogen een plekje uitzoeken op de kleine camping en vinden aan de rand een prima plek. We draaien de luifel uit, leggen het kleed neer, zetten stoelen en tafel eronder, sluiten het elektra aan en klaar!

Dinsdag 13 juni
Gelukkig is het vandaag weer een beetje warmer. We lezen wat, doen een spelletje op de iPad en verhuizen geregeld van de zon naar de schaduw en terug.
‘s Middags maakt Joke met Moon een lekkere wandeling terwijl Marian extreem moe is en even op bed kruipt. Ze heeft het echt even nodig…
Verder doen we vandaag niets bijzonders, gewoon een makkelijke dag.
Om 22 uur maken we samen even een korte wandeling om Moon uit te laten voor de nacht.

Woensdag 14 juni
Het is weer prachtig weer en we hebben zin om een eind(je) te fietsen. Via Hensbroek en Obdam rijden we naar Pauw Recreatie in Heerhugowaard waar we wat pinnen en elastieken kopen om de zijwand van de luifel vast te zetten. Marian vindt er nog een paar leuke, blauwe Teva’s.
Na 24 kilometer zijn we weer terug.
Lekkere dag gehad!

Donderdag 15 juni
Weer een rustige dag gehouden, heerlijk! Hoewel Marian in een emmer wat kleding heeft gewassen en nadat het droog was heeft ze het e.e.a. gestreken.
Joke heeft een heleboel geboortekaartjes in excel gezet en behalve Moon af en toe uitlaten hebben we de camping vandaag niet verlaten!
Marian heeft een heel mooi boek uitgelezen over een bijzondere vrouw: Een schitterend vergeten leven / de eeuw van Frieda Belinfante, door Toni Boumans. Dank je wel, Tekla voor het lenen!
Oja, de kleine speeltuin hebben we ook een beetje opgeruimd en de glijbaantjes en de trampoline geveegd want morgen komt Gijs voor 2 dagen logeren.

• 15 Juni 2017 - 21:10

Aafke:

Heerlijk relaxen. Veel plezier met Gijs.

• 15 Juni 2017 - 21:36

Adriënne:

Heel veel plezier met Gijs! Ik sta ook aan de vooravond van een bijzondere week: oma bij de kleinkinderen thuis. Morgen ga ik naar Nieuw Vennep voor instructies van wasmachine en andere apparaten en om boodschappen te doen voor een hele week. Lekker de kleinkinderen verwennen, gaan jullie dat ook maar doen. En dan zaterdag vertrekken Elco en Jaqueline voor een week naar Spanje. Ze vertrekken al vroeg en zijn de week erop op zaterdag pas laat weer terug. Echt een volle week genieten voor hen dus. En ik heb zin in deze hele nieuwe ervaring. Aan de schoolpoort staan, naar het kinderdagverblijf, naar clubjes en een spreekbeurt voorbereiden. Ik zal me niet vervelen. Liefs.

• 15 Juni 2017 - 22:14

Nell Verbeek:

Jullie gaan weer lekker he.....zo een wereldreis door Nederland en....jullie hebben er mooi weer bij, net alsof je echt de grenzen oversteekt!

Groetjes

Nell

• 15 Juni 2017 - 23:36

Erna En Imelda :

dag dames
    beetje laat maar nu is alles gedaan wat moest. jullie trip helemaal naar turkeye moest ik missen - wel gelezen hoor - maar geen energie.
    Imelda is definitief thuis en dat vraagt weer aanpassingen etc. maar dat komt wel goed.
    morgen gaan wij een lang weekend naar Bergen N.H. We hebben er zin in.
    Mijn elektro shock ging niet door ondanks infuus stickers blauw ok jasje en de hele reutemeteut want mijn kalium waarden waren te laag. Jammer anders had je het gehad en nu blijf je erg moe en je vervelend voel want de boezemstoornissen blijven dag en nacht doorgaan.
    Mocht je vanaf morgen in de buurt van Bergen komen app ons en we kunnen mogelijk elkaar ontmoeten. Vanaf morgenmiddag zijn we daar in Hotel Marijke en maandag weer op huis aan.
    De radar voorspelt mooi weer dus wij nemen de korte broek mee.
    Andere route ..... geen probleem hoor ..... we zien elkaar altijd weer !
    dikke kus van ons hier uit het Harense

• 17 Juni 2017 - 16:56

Judith:

Geniet ervan!

• 19 Juni 2017 - 18:34

Harense Wichter:

Hoi meiden het klinkt gezellig jullie. gescharrel
    Wij hebben op het eind vanonze dagjes weg .familie uitbreiding gekregen een prachttig meisje Suzie ,Emily is super blij