Turkeye... - Reisverslag uit Nieuwvliet, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Turkeye... - Reisverslag uit Nieuwvliet, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Turkeye...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

10 Juni 2017 | Nederland, Nieuwvliet

Donderdag 8 juni
Vanmorgen rijden we, in de regen, weg richting Bern. Onze MiepMiep geeft aan dat we al om 13 uur aan zullen komen en dat vinden we nogal vroeg. Zullen we dan tóch maar doorrijden naar Turkeye?
Het is inmiddels zonnig weer, ideaal om te rijden. We gaan in Kloetinge even aan bij Hannie, een medeverzamelaar van geboortekaartjes en Joke heeft een leuk gevulde vlop met Zeeuwse kaartjes voor haar.
Hannie vindt het érg leuk dat we er zijn, ze zit juist aardbeien-uit-eigen-tuin te “ontkronen” waar ze sap van gaat maken. We drinken er wat en als we weer verder gaan krijgen we een doosje aardbeien mee én een potje Zeeuwse Babbelaars die ze zelf heeft gemaakt.
We komen op een mooie tijd aan in Turkeye. Het gehucht heeft 19 inwoners... Er is een band gegroeid tussen de Turkse gemeenschap in Nederland en regelmatig bezoeken zelfs diplomaten en andere hoogwaardigheidsbekleders het gehucht!
We stoppen even voor een foto en kunnen Turkeye dus op ons wereldreis-lijstje afvinken. We rijden door naar de Lidl in Oostburg en daarna naar camping Boerenhoeve in Nieuwvliet.
We nestelen ons op een mooi plekje met ruim uitzicht. En wat een rust is hier op de camping!

Vrijdag 9 juni
Vannacht heeft het enorm geregend en gestormd, Marian is om 3 uur nog naar buiten gegaan om de stoelen en de tafel onder de bus te leggen. Ze was bang dat alles weg zou waaien!
Ook vanmorgen was het nog koud en waaide het behoorlijk dus echt weer om binnen te lezen. Maar tussen de middag klaarde het gelukkig op en zijn we op de fiets naar nóg een geboortekaartjesverzamelaar geweest. Marijke woont in Terneuzen maar werkt in… Nieuwvliet! Dichterbij kun je het niet bedenken!
Ze was wél druk aan het werk maar we konden elkaar toch heel even spreken en dat was ook erg leuk!
Daarna zijn we naar Groede gefietst en daar is toevallig een oldtimer-weekend. We hebben al een paar oude legervoertuigen, tractoren en “gewone” oude auto’s zien rijden.
Via een omweg rijden terug naar de camping.
Vanavond was Marian te moe om nog te koken en “dus” een patatje gehaald, met de gehaktballen van gisteren erbij hadden we een prima maaltijd.
Voor een keertje dan…

Zaterdag 10 juni
De zon schijnt al vroeg, het beloofd een mooie dag te worden!
Als we aan de koffie/chocomel zitten arriveren een paar mannen met enorme rugzakken op het grote veld tegenover ons en dat blijken parapenters te zijn. We gaan er maar eens goed voor zitten en genieten een paar uren van deze sport.
Met een kabel worden ze de lucht in getrokken en als ze op ca. 250 meter hoogte zijn ontkoppelen ze zich van de kabel en zweven ze een poosje op de termiek. En recht voor onze neus landen ze dan weer keurig netjes!
Natúúrlijk maakt Joke een babbel met de mannen en eentje vindt het jammer dat ze geen grote chute bij zich hebben voor een duosprong. Reken maar dat Joke dat gedaan zou hebben!!
Na de lunch stappen we op de fiets met Moon in de kar erachter, en rijden we richting Breskens. Een mooie tocht van 22 kilometer door de duinen in de warme zon.
Na het diner ruimen we alles weer op: de fietskar, tafel en stoelen achterin en de fietsen op de drager. Joke gaat afrekenen en dan kunnen we morgenochtend zó weg.

• 10 Juni 2017 - 23:15

Aafke:

Veel plezier met "buitenland" in onze eigen

• 11 Juni 2017 - 00:27

Vera:

Hoorden van Puck over jullie"Buitenlandse reizen"
    Leuk idee!
    Zo maak je heel veel mee in ons land.
    Benieuwd naar jullie andere belevenissen!

• 11 Juni 2017 - 08:39

Puck:

Heb dus over jullie geroddeld.....in de goede zin des woords.
    Originele tocht om het eigen land opnieuw te ontdekken!

• 11 Juni 2017 - 08:51

Lida:

Dat was leuk . En waar gaat de reis nu heen! Lfs

• 11 Juni 2017 - 09:12

Marian En Jos:

Mooi om in Turkeye te beginnen! Altijd wat te beleven! Hollandia is mooi!
    Liefs, Marian.

• 11 Juni 2017 - 13:37

Adriënne:

Zeeuws-Vlaanderen, het mooiste land van Nederland! Veel plezier nog!