Weer thuis... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

26 September 2016 | Nederland, Amersfoort

Vrijdag 23 september
Toch nog een verslagje van de terugreis...
We hebben Judith beloofd om nog wat van haar servies Bunzlau Castle te kopen als we in de buurt zouden zijn en dat zijn we nu.
Miep zetten we op Boleslawice en dat is 45 kilometer rijden, dat valt wel mee en het is op de weg naar huis. Als we in het dorp komen herkennen we niets van de vorige keer en in onze onnozelheid zeggen we nog dat we misschien via een andere kant het plaatsje binnen komen rijden.
Voor we het weten zijn we Boleslawice weer uit en ontdekken we dat we tóch ergens iets verkeerd hebben gedaan...
We pakken de kaart van Polen erbij en zien dat we inderdaad iets verkeerd hebben gedaan, het is geen Boleslawice maar Boleslawiec. Kwestie van de laatste twee letters verkeerd in tikken!
Nu geven we Miep de goede opdracht en worden we probleemloos op de goede bestemming gebracht!
En nu herkennen we álles weer van de reis in juli!
Marian rekent uit dat als we in één keer goed waren gereden het 125 kilometer was geweest i.p.v. de 170 die we nu hebben gereden...
Het is leuk om weer in deze zaak rond te neuzen en op zoek te gaan naar leuke ontbijtbordjes en gebakschoteltjes. En natuurlijk kopen we weer meer dan de bedoeling is...
We stoppen ook nog bij een andere winkel met hetzelfde servies en ook daar vinden we nog een leuk juskommetje, een vaasje en een vlinder voor in onze tuin.
Dan rijden we zonder files en problemen richting Duitsland en als we via Potsdam en Magdenburg richting Hannover rijden hebben we er opeens genoeg van. We zijn dan ook al heel wat uren onderweg en hebben al ruim 600 kilometer gereden. We stoppen even op een parkeerplaats om naar een plekje voor de nacht te zoeken en dat vinden we in Braunschweig op een volle camperplaats. Maar bofferds als we weer zijn is de laatste plek weer voor ons!
We smullen van de macaroni die Marian gisteren al heeft voorbereid, spelen een potje SkipBo en gaan bijtijds slapen.

Zaterdag 24 september
Na een aanzienlijk minder koude nacht rijden we richting Haren, naar Imelda en Erna. Het is zonnig en niet druk op de weg. Ideaal om te rijden.
De Harense vriendinnen zijn blij dat we er zijn en onze eerste verhalen horen hoewel ze onze site altijd op de voet volgen. Dus ja, dan weten ze het meeste al...!
Na nog een lekkere en gezellige lunch rijden we naar Judith en Bas in Akkrum. Bas is alleen thuis en vindt de aanvulling op hun servies mooi en we weten wel al dat Judith dat ook zal vinden.
Na een sapje rijden we het laatste stuk probleemloos naar huis en daar komen we, na totaal 4644 kilometer in de vakantie te hebben gereden, weer veilig aan.
Na een prachtige reis waarin we de Polen hebben leren kennen als een heel vriendelijk en schoon volk met hun vaak heel goede wegen en soms heel hobbelige en opgelapte wegen maar altijd een "heer in het verkeer" zijn, is het weer "gewoon" thuiskomen: de camper voor een deel leeghalen, de eerste was draaien en morgen de rest...

Zondag 25 september
De rest van de was droogt snel in de warme zon en we halen de camper nu helemaal leeg. Schoonmaken doen we morgen wel...
's Middags gaan we naar Syl, Marco en Gijs en natuurlijk onze Moon. Hoewel we allemaal heel blij zijn om elkaar weer te zien gaat Moon uit haar dak... ze blijft van de een naar de ander lopen en wil ons allebei wel helemaal "zoenen"... zó blij! En dat doet ons natuurlijk goed!
Het was heel fijn dat ze hier die weken mocht logeren want de reis die we hebben gedaan was een echte Steden en Cultuur-reis en níéts voor Moon. En ook wij voelden meer vrijheid om samen de vele dingen te bekijken... Veel dingen waar honden niet welkom zijn.
Na een heel gezellige maaltijd gaan we weer naar huis en dan zijn we weer compleet en begint het "gewone" leventje weer. Ook fijn!

Liefs voor jullie allemaal...!!

• 27 September 2016 - 12:50

Aafke:

Welkom thuis.

• 27 September 2016 - 16:57

Harense Wichter:

leuk om dit "voorlopige "laatste verslag te lezen. maar bij deze melden wij ons onmiddellijk weer aan voor de volgende zeer belangrijke reizen die vast en zeker gemaakt gaan worden.
    hartstikke fijn om jullie hier te begroeten.
    Marian niet eigenwijs blijven doorlopen met de zere knie - daar krijg je geheid spijt van. Dus afspraak bij de dr.
    groetjes even vanaf hier. Imelda heeft vanmiddag nieuw gips gekregen want het begon los te zitten dus die is vakkundig opnieuw ingegipst.
    lieve groetjes en knuffels vanaf hier en voorlopig maar even tot later.

• 27 September 2016 - 22:02

Jan En Gelly:

Welkom thuis en nu genieten van jullie warme pantoffeltjes voor de komende koude tijden. :) en van Moon.

• 28 September 2016 - 15:46

Elly:

Welkom thuis.
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt.
    Ik heb genoten van de verhalen en foto's :-)

groetjes Elly

• 28 September 2016 - 17:05

Adriënne:

Welkom thuis meiden. Het was leuk met jullie naar Polen te gaan. Wie weet zien we elkaar snel. Zou leuk zijn. Liefs!

• 29 September 2016 - 18:57

Marian Van Jos:

Fijn dat jullie na de prachtige reis weer goed thuis zijn gekomen. Ik heb genoten van de mooieerste en indrukwekkende belevenissen. En niet te vergeten de prachtige foto's! Liefs uit Torre del Mar!

• 02 Oktober 2016 - 13:55

Judith:

Zeker blij met het het Bunzlau