Naar huis... Of toch niet? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Naar huis... Of toch niet? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Naar huis... Of toch niet?

Door: Marian en Joke

Blijf op de hoogte en volg Marian & Joke

05 Augustus 2016 | Nederland, Amersfoort

Dinsdag 2 augustus.
Tegen half 12 heeft Silvia haar Bas afgezet bij het hotel om te werken en komt ze met Vince en Quint bij ons. We zijn blij elkaar na een jaar weer te zien!
Met de jongens spelen we SkipBo, dat herinneren ze zich ook nog van een jaar geleden. We lappen de spelregels aan onze laars en hebben veel plezier. Na een boterham rijden we met elkaar naar het stadje Blankenburg omdat Sil een lijst van de nieuwe school heeft gekregen met spullen die de jongens nodig hebben. Zij gaan een groot warenhuis in en wij een tuincentrum. Marian zoekt deze vakantie naar slingerstelen om kleibloemen op te maken. In Polen en Duitsland gebruikt men die om tomatenplanten te leiden. We weten niet eens echt of ze in NL ook te koop zijn...
Maar hier vindt ze ze eindelijk!
Ook kijken we rond in het enorme warenhuis en rijden dan halverwege de middag weer terug. Sil zet ons af bij de camping en rijdt met de jongens naar huis. Naar Hohegeiss, 12 kilometer verder.
We spreken af dat we vanavond nog even chatten want morgen willen we graag naar hun huis komen kijken, even zien hoe ze nu wonen.
Na de avondmaaltijd maken we een rondwandeling van ruim een uur door het bos met ergens een uitzichtpunt op Trautenstein. Door het dorpje lopen we weer terug.
Daarna maken we een plan voor morgen. Het liefst gaan we in de ochtend naar Sil en 's middags naar de Brocken. Dat is de hoogste berg (1142 meter) van noord Duitsland en die willen we "beklimmen"!
Ook willen we naar de Hexentanzplatz in het dorp Thalen. Hier worden elk jaar heksenfeesten gegeven in de nacht van 30 april - 1 mei. Heksen vormen een groot onderdeel in de verhalen van de Harz. Je ziet ze veel in de souvernirwinkels.

Om half 10 komt Sil Bas weer ophalen en dan bespreken we even hoe we het morgen zullen doen. Komt ze ons halen? Rijden we zelf naar haar toe? Etcetera.
Eigenlijk komen we erachter dat het niet eens zo handig is als we komen... Bas slaapt lang omdat hij kok is in het hotel en lange dagen maakt en Silvia heeft ook nog het nodige te doen. Joke hakt de knoop door: laten we maar niet komen. Het huis is een tijdelijke woning en dan komen we gráág nog eens als ze op een vaste plek wonen.
Natuurlijk valt het een beetje tegen maar we hebben vandaag een fijne dag met elkaar gehad en zo is het goed. Joke zwaait ze uit als ze weer naar Hohegeiss rijden, naar huis.
In de camper bekijken wij de route voor morgen naar de Brocken en doen daarna in het pikkedonker (zaklamp mee!!) nog het laatste rondje met Moon.
Welterusten...

Woensdag 3 augustus.
Als we wakker worden zien we dat het regent en de bewolking heel laag hangt. Vandaag de Brocken beklimmen wordt dus niets. Heel jammer...
Tja, wat dan?
En dan besluiten we dat het genoeg is geweest voor deze reis, we gaan naar huis!
We ruimen de boel weer op, betalen de camping en rijden in één keer naar huis. Nou ja, we stoppen onderweg natuurlijk wel eens maar dan zijn we om 17 uur na totaal 2902 kilometer weer veilig thuis! We hebben er door de vele umleitungen wat langer over gedaan, we moesten bijvoorbeeld de stad Minden echt door en met al het vrachtverkeer en de vele verkeerslichten hield dat aardig op.
Onderweg ook veel regen gehad maar gelukkig geen akelige dingen meegemaakt of gezien.

Thuis wacht het grote uitpakken en de was weer, komen 's avonds Lida en Louise gezellig even een bakkie doen en dan begint het "gewone" leventje weer...
De Harz vinden we een prachtig gebied en we gaan er zéker nog eens naar terug. Naar Polen ook, maar dan niet in het hoogseizoen!

Tot de volgende keer!

• 05 Augustus 2016 - 23:22

Marian En Jos :

Lieve Joke en Marian, ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel gezonde jaren gewenst.
    zeer mooi verslag en weer mooie foto's.
    wij hebben weer veel mooie dingen gezien en hebben er van genoten.
    welkom thuis tot gauw.
    dikke kus voor beiden

• 05 Augustus 2016 - 23:46

Adriënne:

Welkom terug in Nederland. Ik had je via FB een verjaardagskaart gestuurd. Als ik geweten had dat je thuis was had ik even gebeld. Nu vind ik dat te laat (23.45 uur).
    Dank dat ik mee op reis mocht en weer veel gezien heb. Lieve groet, Adriënne

• 06 Augustus 2016 - 00:25

Erna En Imelda:

zie net voor het afsluiten je mail. imelda ligt al een poosje in bed want nadat de Buurtzorg was geweest viel ze patsboem in de kamer. Het blijft toch ondanks dat het stukken beter gaat - een onbetrouwbaar tiep. Ik hoor niets van Joke hoe het haar verder is gegaan qua pijn etc. maar ik hoop goed. Dus laat het ons weten. En natuurlijk Joke nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Als het goed gaat gaan wij 13 aug. op stap samen. Het wordt de hoogste tijd dat de voordeur eens achter ons dicht gaat. De bedoeling is 3 nachten Osnabrück daarna door naar Lanaken België 1 nachtje en aansluitend nog t/m de 19de naar de Bilderberg in Vaals. Vrij gevraagd van zowel umcg als martinizkh van oproepen en afspraken en dat was akkoord. we zijn er aan toe. Reisverslagen als jullie maken doen we niet maar mocht je toch op korte termijn nog weer wat bedenken volgen wij jullie graag weer. voor nu slaap lekker en even tot ergens. dikke knuffels en kussen van ons beiden hier.

• 06 Augustus 2016 - 07:07

Jan En Alie:

Leuk dat we weer even mee mochten reizen.

Joke alsnog van harte ,
    wij hopen er het weekend even tussenuit te gaan.
    Hartelijke groet van ons beide.

• 06 Augustus 2016 - 08:27

Ans Uit Doorn:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn, Joke, jouw verjaardagstaartje kom ik binnenkort opeten:)

• 06 Augustus 2016 - 09:42

Aafke:

Wolkom thus,

Bedankt voor het meereizen en de avonturen.

Groetjes vanuit friesland