Feest in Giethoorn... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu Feest in Giethoorn... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marian & Joke - WaarBenJij.nu

Door: Joke

23 April 2016 | Nederland, Amersfoort

Hieperdepiep….
Vanaf zondag logeert Gijs al bij ons want hij mag met ons mee kamperen in de bus en daar is hij heel blij om!

Woensdag 20 april rijden we naar camping Hoeve Duvenvoorde in Giethoorn waar we redelijk weer treffen. In ieder geval zo dat we buiten kunnen eten en Gijs zich lekker vermaakt in de zandbak en bij de dieren. Er is een geit met een lange sik wat Gijs steevast een snorretje blijft noemen… En de konijnen overvoert hij met handenvol gras.
’s Avonds spelen we met Gijs een paar spelletjes domino en tegen tienen zijn we alledrie moe en gaan we naar bed. Hij gaat blij naar bed want morgen is omi jarig!!!

Donderdag 21 april.
Hieperdepiep hoera, vandaag wordt Marian 65 jaar en tijdens het ontbijt mag Gijs de kaarten geven die Joke heeft meegenomen inclusief de cadeautjes die op Koningsdag hopelijk een leuk bedrag opleveren! Daarna zetten we de partytent op en versieren we alles met vlaggetjes (met 65 erop) en ballonnen (met 65 erop) en plakken we een poster op de bus met… ja, ja, ook met 65 erop!!!

’s Middags fietsen we naar Steenwijk en eten er een ijsje. Gijs wil graag een blauw “snurfen-ijsje”.
Ja, met een N…
We lopen het stadje wat rond, fietsen weer terug en eten een feestelijke tompouce in de camper. Na het eten gaan Marian en Gijs douchen en leest Marian voor uit het leuke boek over Liselotje.
En dan zijn daar Sylvia en Marco die een heerlijke appeltaart met een 65-kaars meebrengen. Gijs is héél blij dat hij na 4 dagen zijn mama en papa weer ziet en andersom is dat natuurlijk nét zo!
Gijs wil dan ook niet meer bij ons in de camper slapen maar bij mama en papa in de tent. En dan kunnen wij allemaal wel zeggen dat dat heel koud zal zijn maar dat deert hem niet!

Vrijdag 22 april
Halverwege de ochtend komen ook Judith en Bas naar de camping en snijdt Judith de appeltaart aan nadat we voor Marian hebben gezongen en ze met Gijs samen de kaars heeft uitgeblazen. Hoewel alles voor Marian is, is Gijs er een beetje verlegen van. Zo lief…

Na de lunch fietsen we met elkaar naar Giethoorn en wandelen er wat rond. Altijd leuk om er even te zijn!
We boffen met het weer, het is droog en zonnig maar wel staat er een frisse wind.
We eten ’s avonds van de heerlijke macaroni die Judith thuis al heeft gemaakt. We zitten met dikke jassen aan en gaan bijtijds naar bed om warm te worden…
Ook spreken we min of meer af om morgen de boel maar in te pakken in plaats van zondag, gewoon vanwege de kou. De nachten in de tentjes zijn ook niet echt meer te doen.
Later lezen we in de krant dat het de koudste nacht sinds 1990 is…

Zaterdag 23 april
Als we aan het ontbijt zitten gaat het plotseling regenen en dan zijn de tentjes héél snel opgepakt en in de auto’s gelegd. Ook de partytent ligt in no time in de camper en dan breken we dus meteen álles op.
Judith en Bas rijden naar huis in Friesland en wij rijden nog even met Syl en Marco mee omdat we spullen van hen in de bus hebben.
Gijs is heel blij dat hij weer thuis is, bij alles roept hij blij dat dat van hém is: mijn bed, mijn speelgoed, mijn huis, mijn … Zó leuk!

En dan gaan Marian en ik naar huis waar een grote stapel kaarten op haar wacht…
Marian “moppert” met een knipoog weleens dat ze nooit échte post krijgt in tegenstelling tot mij. Daarom heb ik aan veel familie, vrienden en kennissen de vraag gesteld of ze het leuk zouden vinden om Marian voor haar 65e verjaardag een kaart te sturen.
Daar werd écht gehoor aan gegeven want er lagen 91 kaarten op de tafel die buurvrouw Linda onderschept heeft en met een mooie strik er omheen op de tafel heeft gelegd!
Marian wist niet wat ze zag, ze bleef maar zeggen: “Echt onvoorstelbaar!” en ze raakte er emotioneel van…
Daarna zei ze lachend dat ze nu nooit meer kan zeggen dat ze nóóit post krijgt…

• 24 April 2016 - 23:33

Vera:

Ha Marian en Joke,
    Wat leuk om je kleinzoon bij je te hebben op je 65-ste!!!
    Natuurlijk gefeliciteerd Marian en jij ook Joke.
    Fijn dat je nu zo'n groot vast bed in de camper heb.
    Volgens mij wordt het nu voor jullie tijd om de zon te gaan opzoeken. Het is zo koud en guur brrr......
    Ik zie het wel aan jullie volgende reisverslag!
    Hartelijke groet,
    Vera

• 24 April 2016 - 23:34

Puck:

Weer veilig thuis e nagenieten van je verjaardag!

• 24 April 2016 - 23:50

Marian En Jos:

Lieve Marian en Joke,
    nogmaals Marian heel veel gezonde jaren samen met Joke toegewenst.
    Het was een gezellig samen zijn, wat er leuk en plezierig uit ziet.
    Wij hebben zo weer mee mogen genieten van het mooie verslag en foto's
    Van onze een hele dikke kus en en gouw tot een warm volgende verslag, brrrr.
    Hier is het ook niet om naar huis te schrijven, dins of woensdag vertrekken wij door naar Spanje.

heel veel lieve groeten en tot volgen verslag.

Marian en Jos

• 25 April 2016 - 08:47

Erna En Imelda:

fijn dat je het ondanks het tegenvallende weer, zo geweldig naar de zin hebt gehad in Giethoorn.
    leuke foto's om te bekijken hoor maar waar was Moon? die mis ik ......
    straks komt Imelda even thuis voor de pedicure en laat ik haar deze post even lezen en bekijken.
    wat zijn de volgende plannen ???

dikke knuffel van ons beiden voor jullie samen
    en tot hoors !

erna en imelda

• 25 April 2016 - 08:48

Aafke:

Hallo,
    Wat hebben jullie Marian haar verjaardag leuk gevierd. Alleen jammer dat het zo koud was.
    Nog van harte gefeliciteerd.

Friese groetjes en een knuffel
    Aagke

• 25 April 2016 - 09:28

Nell:

Lieve Marian en Joke,

Wat een leuk verslag van je verjaardagvakantie...en dan de thuiskomst met een heeeeeeeel grote verrassing KAARTEN, KAARTEN KAARTEN! Dat is toch een prachtig begin van je nieuwe status als DREESmevrouw haha. Hoewel ik begreep dat je nog een paar maandjes moet wachten voordat je deze status echt mag gaan vieren.

Liefs en groetjes

Nell

• 25 April 2016 - 10:48

Henny:

wat leuk om zo je gezicht te zien . Heerlijk om na te kijken .blijheid straalt er van af. groetjes Uit Assen

• 25 April 2016 - 11:23

Jan En Alie:

Hartelijk Gefeliciteerd Marian nu nog even wachten op A.O.W. uitkering (nog 7 maanden ?).
    Leuk weer wat van jullie te horen, wij zijn alweer 15 dagen thuis en hadden een fijne terugreis.
    Nu alleen het weer nog, op naar een mooi voorjaar.
    Groeten Jan en Alie

• 25 April 2016 - 12:30

Greet:

Lieve meiden,
    Het lijkt wel een koude verjaardag enzo, maar de liefde spat er vanaf. Wat een prachtige jongen is Gijs toch.
    Jaha, en dan die 91 kaarten thuis, kreeg je het er niet warm van!!
    Zo dit was een verjaardag met een gouden randje, ik kijk uit naar jullie volgende verslagen van dichtbij en ver weg.
    Veel liefs en knuffels jullie Greet (en Henk)

Ps: Was Moon de enigste die het op haar logeer adres warm heeft gehad?

• 25 April 2016 - 13:01

Adriënne (en Hannie):

Ik lees nogal wat mensen die klagen over kou. Wij wensen dat niet te voelen. Het is zo heerlijk om samen in de natuur te zijn. Tijd voor elkaar te hebben, tijd om urenlang te ontbijten, de krant van voor naar achter uit te lezen. Bovendien hebben we dikke sokken, dikke vesten en een prima kachel. Wij gaan het nog wel volhouden tot moederdag.
    Wel leuk dat Gijs bij jullie was. Leuk hé om met de kleinzoon te kamperen. Wij kijken ook weer uit naar de zomer als ze weer mee gaan.
    Geniet nog lekker na van je verjaardag Marian. Liefs!

• 26 April 2016 - 21:31

Jan En Gelly:

Lieve Marjan .Nogmaals gefeliciteerd met je 65e verjaardag. Wat een leuke manier om het zo te vieren! Met je kleinzoon in de camper en samen de kaarsjes uitblazen.
    Geniet nog gezellig na van al je kaarten ;)
    Liefs van de meisjes uit Stiens.

• 27 April 2016 - 15:32

Monica:

Dear Marian,
    I think you must have had a nice birthday with all the post you got, sorry but we could not send you a card as our Post Office is useless in RSA either they are on strike and then you only receive your post five months later or not at all, the Post Office is bankrupt so you cannot depend on them.
    Your grandson is growing by the day, I wonder does he talk as much as Scarlett does she never stops talking only when she is sleeping.
    Hope you enjoy the rest of the week.

Love Louis Monica.

• 30 April 2016 - 12:46

Lida:

Hey meisssies,
    We hebben jullie verhalen ondertussen natuurlijk uitgebreid gehoord maar het is ook altijd leuk om het even te lezen en de fotoos erbij te zien. Ondertussen zijn jullie aan het genieten van het volgende avontuur. Geniet, geniet, geniet. Liefssssssssssssssss

• 02 Mei 2016 - 22:32

Judith:

Wat leuk!!! XXX Judith

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Hieperdepiep….
Woensdag 20 april rijden we naar camping Hoeve Duvenvoorde in Giethoorn waar we redelijk weer treffen. In ieder geval zo dat we buiten kunnen eten en Gijs zich lekker vermaakt in de zandbak en bij de dieren. Er is o.a. een geit met een lange sik wat Gijs steevast een snorretje blijft noemen… En de konijnen overvoert hij met handenvol gras.

Donderdag 21 april.
Hieperdepiep hoera, vandaag wordt Marian 65 jaar en tijdens het ontbijt mag Gijs de kaarten geven die Joke heeft meegenomen inclusief de cadeautjes die op Koningsdag hopelijk een leuk bedrag opleveren! Daarna zetten we de partytent op en versieren we alles met vlaggetjes (met 65 erop) en ballonnen (met 65 erop) en een poster op de bus met… ja, ja, ook met 65 erop!!!

Ja, met een N…

Vrijdag 22 april
Halverwege de ochtend komen ook Judith en Bas naar de camping en snijdt Judith de appeltaart aan nadat we voor Marian hebben gezongen en ze met Gijs samen de kaars heeft uitgeblazen. Hoewel alles voor Marian is is Gijs er een beetje verlegen van. Zo lief…

Na de lunch fietsen we naar Giethoorn en wandelen er wat rond. Altijd leuk om er even te zijn!
Later lezen we in de krant dat het de koudste nacht sinds 1990 is…

Zaterdag 23 april

En dan gaan Marian en ik naar huis waar een grote stapel kaarten op haar wacht…
Marian “moppert” met een knipoog weleens dat ze nooit échte post krijgt in tegenstelling tot mij. Daarom heb ik veel familie, vrienden en kennissen de vraag gesteld of ze het leuk zouden vinden om Marian voor haar 65e verjaardag een kaart te sturen.
Daarna zei ze lachend dat ze nu nooit meer kan zeggen dat ze nóóit post krijgt…